נשים הפכו לקבוצת התייחסות משמעותית במקומות עבודה. המחסור בעובדים טכנולוגיים או מקצועות מבוקשים אחרים, גורמים לארגונים לחשוב בצורה יצירתית על מקורות גיוס נוספים, ונשים הם בהחלט קהל יעד שנמצא בפוקוס שלהם. יותר ויותר ארגונים משקפים את גישת ה – women friendly כדי למשוך נשים טכנלוגיות (וגם אחרות) לעבוד דווקא אצלם.

ג'נרל אלקטריק היא, בלי שום ספק, אחת החברות המובילות בפנייה מתוחכמת לקהלי יעד ממוקדים, בינהם גם נשים. בכשרון רב הם מצליחים להפיץ את מותג המעסיק שלהם בצורה מקורית, מרגשת ומשעשעת (מוזמנים לקרוא פוסט קודם שלנו על סרטוני אוון המצחיקים שלהם).

אחד הסרטונים הנהדרים של GE מספר את סיפרה של ילדה – מולי, שכבר מגיל צעיר מאוד מפגינה חשיבה יצירתית ויכולת טכנית מדהימה. בילדותה היא עושה את זה כדי להקל על עצמה  – איך לא – במטלות המעיקות בבית או בבית הספר: היא בונה בכישרון רב גלגלת להוצאת הזבל (תוך פירוק האופניים שלה), מתקן לניקוי האקווריום, פעמון למכירת עוגיות (תוך העלמה תמימה של פעמון הבית), מתקן לסידור מיטה, לטאטוא של החדר, לכיסוח הדשא, וכך תוך כדי התבגרותה עוד ועוד גאג'טים מתוחכמים. הפאנצ' מגיע כמובן כשהיא מהנדסת צעירה שעובדת על מנוע מטורף ב – GE  ומתכנתת את הרובוט לעשות פעולות בצורה מהירה ויעילה יותר. קשה להאמין שיש בחורה שרואה את הסרטון של מולי ולא חושבת לעצמה שגם היא תהיה המולי הבאה שעובדת ב – GE ותראה לעולם מה היא מסוגלת לעשות!

הכירו את מולי

גם בישראל הבינו ארגונים רבים שפנייה לנשים כקהל יעד מטורגט, היא אסטרגיה חכמה למשיכת עובדים רלוונטיים. שתי חברות שעוסקות לא מעט בבניית מוניטין כזה הן תעשייה אוירית ורפא"ל. שם – אולי בניגוד לסטארטאפים טכנולוגיים וארגונים אחרים – מבינים כנראה שארגונים שעוסקים בתחום הצבאי- בטחוני, נתפסים בשוק העבודה כארגונים גבריים. בשני הארגונים משקיעים מאמצים ושמים זרקור על העסקת נשים כדי להראות שאצלם נשים מתפתחות, מתקדמות, מגיעות לתפקידים בכירים ומצליחות לשלב חיים אישיים ועבודה.

סרטון של רפאל נותן הצצה לעולמן של 3 מנהלות ברפאל. בהנחה שאיזון בית-עבודה והשתלבות נשים בעולם עבודה שרובו גברי, הוא מה שמטריד מהנדסות צעירות, הסרטון נותן מענה על כך. מה שדווקא מצאנו כמעורר השראה היא תפיסת העולם של המנהלות של רפאל על ניהול נשי.

גם פרוייקט "מהנדסות העתיד" של התעשיה האוירית, מנסה להגיע לאותה אוכלוסיית יעד ופועל מתוך מטרה מוצהרת למצוא את המהנדסות המובילות של השנים הבאות. הפרוייקט שמוביל הארגון, מאפשר לתלמידות מדעים מצטיינות לטעום מהעולם הטכנלוגי של התעשייה האוירית, תוך התנסות מעשית שמתקיימת בהנחיית מהנדסות של התעשייה האוירית.

פרוייקט כזה, שניכר שהושקעו משאבים משמעותיים בסיקורו, עוזר לתעשייה האוירית לעשות הרבה מעבר למעורבות חברתית עבור קומץ בנות. סדרת הכתבות שהם דואגים לפרסם בפלטפורמות מובילות, מאפשרות להם ליצור חשיפה רחבה שמגיעה להמון מועמדות פוטנציאליות, להציג עובדות מצליחות ומוכשרות בארגון, לשוֵוק את העניין והאתגר בעבודה בתעשיה האוירית, וגם לעורר רגשות חמים כלפי הארגון שמשקיע בקידומן של נערות מוכשרות.

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail