לאחרונה גילינו שבארצות הברית ובקנדה יש חג לא רשמי שנקרא Employee Appreciation Day  (יום הוקרה/הערכה לעובד/ת). היום הזה מתקיים ביום שישי הראשון של חודש מרץ, וארגונים מארגנים פעילויות שונות כדי להביע תודה והערכה לעובדים שלהם על ההשקעה ועל העבודה הקשה במהלך השנה. היום הזה הוא ביטוי לכך שארגונים היום מבינים את חשיבות בניית הקשר עם העובדים וחיזוק המחוברות שלהם לארגון. כתבה באתר הקריירה ובבלוג של חברת Asana משכה את תשומת לבנו: "כל יום הוא יום הערכה לעובד: כך אנחנו מוקירים תודה באסנה".

אסנה – שהוקמה ב-2008 על ידי שני יוצאי פייסבוק – עוסקת בפיתוח תוכנה שמאפשרת לצוותים לנהל פרוייקטים ומשימות במרחב משותף (בלי שימוש במיילים) ולעבוד באופן יעיל ומשָתף. באתר הקריירה שלהם וגם בבלוג המגניב, הם מצליחים לתת הצצה נהדרת לתרבות של הארגון: עיצוב צעיר (שמזכיר קצת את הגריפטי בשכונה שבה ממוקמים המשרדים שלהם), צורת כתיבה 'בגובה העיניים', הערכים היחודיים שקשורים למוצר ולחזון  שלהם (כמו: תשומת לב, חניכה, אושר, אוטונומיה), תמונות של העובדים בסביבת העבודה, בפעילות חברתית אחרי העבודה, וכמובן – הסיפורים.

הרבה פעמים נראה לעובדים מתוך הארגון שכולם בחוץ יודעים את מה שהם יודעים – איך העבודה מתנהלת, איזה סוג של אנשים עובדים איתם, מה חשוב לחברה ולהם, מה מיוחד ומגניב במקום העבודה שלהם וגם מה האתגרים. אז זהו – שממש לא. דברים שרואים מכאן , לא תמיד רואים משם, וזהו אחד האתגרים המשמעותיים של כל ארגון – לתת למועמדים – לאנשים מחוץ לארגון – תחושה ומידע של איך זה לעבוד אצלם.

הכתבה בבלוג של אסנה 'התלבשה' על אירוע גנרי שקורה בהמון חברות – 'יום ההערכה/ההוקרה לעובדים', ומינפה אותו כדי להראות מה חשוב להם ואיך הם מתייחסים לעובדים. הם לא צריכים דווקא את היום הרשמי של כולם, כי באסנה מאמינים שביטוי של הערכה משפר את האושר שלך, את הבריאות, את המוטיבציה וגם את איכות העבודה והיעילות. זה גם עוזר לשמר עובדים, לבנות צוות מגוון ונותן לעובדים תחושה שבוטחים בהם. בסיפור הזה, אסנה מכניסים אותנו (ואת המועמדים הפוטנציאליים כמובן), לתוך העולם שלהם ומספרים איך מבטאים אצלם הערכה לעובדים בשלושה מישורים שונים: ברמת הצוות, ברמת החברה, וברמת המוצר:

אסנה לא צריכים דווקא את היום הרשמי של כולם, כי אצלם מאמינים שביטוי של הערכה משפר את האושר שלך, את הבריאות, את המוטיבציה וגם את איכות העבודה והיעילות

הם חוגגים כצוות: בכל צוות בחברה פיתחו דרכים שונות להביע תודה והערכה. למשל: צוות התוכן והשיווק מקדיש את 5 הדקות האחרונות של המפגש השבועי שלו כדי לומר כל הכבוד או תודה לחברי צוות, ולסיים את המפגש בנימה חיובית. לצוות הגיוס יש לוח שבו חברי צוות יכולים להביע תודות קטנות אחד לשני.      

הערכה כלל ארגונית: ככל שהחברה גדלה, נעשה להם יותר ויותר חשוב להראות הערכה לצוותים שלמים וגם ליחידים. אצלם, הערכה יכולה להגיע מכל אחד – לכל אחד ולא רק טופ-דאון. עובדים יכולים להראות הערכה למנהלים, וכל עובד יכול להביע הערכה כלפי עמיתים שלו. ההרחבה הזו של קבוצת האנשים שיכולים לקבל ולחלוק הערכה, מספקת יותר הזדמנויות שזה אכן יקרה. הדרכים לעשות זאת שונות ויצירתיות: דגל אסנה עובר בין צוותים בכל מפגש של כלל החברה וניתן עבור הישג שהגיעו אליו לאחרונה. פרויקט "אהבה" פתוח לכל החברה ובו אנשים יכולים לפרסם הערכה ליחידים, צוותים או מטרות שחשובות להם. ולבסוף, יש את הלוייתניםחדי הקרן המטיילים – בובות שניתנות לאדם אחר כל שבועיים כאות תודה. הם"שוחים" ברחבי המשרדים, ומי שמעוניין מקבל עדכונים מי קיבל אותם ומדוע.

הערכה 'תוך-מוצַרית': הדרך של אסנה להחדיר הערכה למקום העבודה, מגיעה אפילו לתוך המוצר שהם מפתחים (תוכנה לניהל פרוייקטים ומשימות במרחב משותף). יש במוצר שלהם פיצ'ר שבאמצעותו כל עובד בארגון יכול להראות את הערכה שלו לרעיונות של מישהו אחר, לתרומה שלו, לפעילות או למחוייבות שלו – בקליק אחד.

עובד אסנה שולח לוויתן מטייל כאות הוקרה לחבר צוות

תוכן כזה בבלוג של אסנה בהחלט מעביר תפיסת עולם וגם "וייב" ארגוני. אי אפשר לא לשים לב שהבעת ההערכה היא לאו דווקא כספית, אלא סוג של מילה טובה בין אנשים שכנראה יוצרת אצלם אוירה טובה ושיתוף פעולה מצויין. החשיבות שהם מיחסים לתודה והערכה, הפעילות הענפה סביבה וגם העובדה שהיא לא חומרית, יכולה מאוד להתאים למועמדים מסויימים ולאחרים – ממש לא. לכן, גם פריט תוכן כזה (בתוך המכלול הרחב יותר שהם מציגים), הוא גורם מסנן בהגשת מועמדות. מה היה לנו טיפה חסר? לשמוע קצת מעובדים מה זה עושה להם. התמונה המקסימה שמופיעה בכתבה – כנראה של עובד שמעניק "לוייתן-חד-קרן מטייל" לעובדת אחרת – היא סיפור שממש בא לנו לשמוע.

בסוף הכתבה, אסנה לא שוכחים להניע מועמדים פוטנציאלים לפעולה: הם מסכמים בכך שהם תמיד מחפשים אנשים שיכולים לתרום לתרבות הההערכה שלהם. ואם זה מתאים לך, הם ישמחו לשמוע ממך.

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail