Choices
  • מיתוג מעסיק
  • מי אנחנו
  • בלוג
  • צור קשר

בלוג

  • Home
  • /
  • בלוג
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, חוויית מועמד, כללי, מותג מעסיק, בתאריך 7 ביוני 2023.

ג'ובס נותן לנו שיעור במיתוג מעסיק

לפני כמה ימים נתקלתי בפוסט עם סרטון מדהים של סטיב ג'ובס שמציג את האסטרטגיה והקמפיין השיווקי החדש של אפל ב- 1997. במשך 6 דקות (שלקוחות מתוך פרזנטציה ארוכה יותר) ג'ובס מציג בקסם, בהומור ובנונשלנט האופייניים רק לו, איך בשבילו ובשביל אפל, שיווק הוא לא מוצרים אלא ערכים.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה כללי, מותג מעסיק, שגרירי מותג, בתאריך 14 במרץ 2023.

שגרירי מותג 2023: טיפים ומגמות

כבר שנים ששגרירי מותג הם אחד מהכלים השיווקים החזקים והאותנטיים ביותר שיש בתחום של מיתוג מעסיק. הם יכולים לייצג כל עיסוק, דרג ודור תעסוקתי להיות מכפילי כוח שיווקי בהמון פלטפורמות. דווקא בתקופה של אתגרים תקציביים, שגרירים הם אחד הערוצים שארגונים יכולים לפתח ולטפח כדי לייצר ערך ראשוני גם בתקציבים צנועים יחסית.

אז קבלו את המיפוי של Deividas Budginas למגמות שגרירי המותג ל-2023, בשילוב תובנות שלנו מהקמת רשתות שגרירים בארגונים בשנים האחרונות.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה חוויית מועמד, מותג מעסיק, שגרירי מותג, בתאריך 23 בדצמבר 2021.

מיתוג המעסיק נמצא בפרטים הקטנים

חכו רגע עם התוכניות הבומבסטיות, הקמפיינים, שלטי חוצות ופרסומות עטורות כוכבים.  דפדוף תמים בלינקדאין הפגיש אותי השבוע עם שני פוסטים – אחד של חברה טובה והשני של מישהי שאני בכלל לא מכירה – שהציגו בפשטות מקסימה איך מיתוג מעסיק נמצא בפרטים הקטנים, אלה שנמצאים ביום יום הארגוני האמיתי שלנו.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, מותג מעסיק, תוכן שיווקי, בתאריך 7 ביוני 2021.

מעוניינים בדור ה-Z? הכתבה הזו בשבילכם!

בארה"ב שוק העבודה נמצא עמוק בחקר טקטיקות למיתוג מעסיק בקרב דור ה-Z – ה'בשר הטרי' בשוק העבודה. אז אם אתם עדיין לא שם, 'ספר הרעיונות' החדש של Rally Recruitment Marketing הוא ממש בשבילכם!

3 השאלות המרכזיות שמעניינות את המעסיקים היום:

  1. מה בני דור ה-Z מחפשים כשהם מחליטים אם להגיש מועמדות למשרה או להתמחוּת.
  2. באלו פלטפורמות הם משתמשים כדי להכיר חברות ומעסיקים.
  3. איזה תוכן הכי עובד כדי למשוך את תשומת ליבם.
להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה אנליטיקס בגיוס, גיוס שיווקי, מותג מעסיק, בתאריך 31 בינואר 2021.

Recruit like we sell

אנחנו תמיד מחפשים תובנות של אנשים ש"מלכלכים את הידיים" ופועלים בצורה מערכתית בתחום של גיוס שיווקי, וטוד קיזימינסקי, סמנכ"ל Talent Acquisition של חברת Atria Senior Living הוא דוגמה מצויינת לכך.
להמשך קריאה ←
yael@choices.org.il פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, מותג מעסיק, תוכן שיווקי, בתאריך 14 בינואר 2021.

אתר קריירה בימי קורונה

בין זום לזום בתוך טירוף מציאות הקורונה, לקחנו נשימה כדי להסתכל על הרפתקאות עשרת החודשים האחרונים אצלנו בצ'וייסס, שבה נאלצנו  כמו שאר המדינה והעולם, להתנהל בתוך מגבלות הקורונה ועם זאת, זכינו להמשיך בעשייה משותפת – הפעם 'מרפק למרפק' עם לקוחות נמרצים.
להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, מותג מעסיק, בתאריך 4 ביולי 2019.

שכירים בסלון

מי מאיתנו לא חולם לפעמים לדלג על הפקקים, לוותר על הפגישות, על הלבוש הייצוגי ולעבוד תקופה (או אולי תמיד…) מהבית. היום יותר מתמיד, אנשים נלהבים לאמץ סגנון חיים של עבודה מרחוק. המודל הזה עבור עובדים שאינם עצמאיים, צמח ב-140% בין 2005 ל- 2018 והיום ל- 63% מהחברות בארה"ב יש עובדים מרחוק. בין אם המגמה הזו משקפת את הרצון של מעסיקים לחסוך בהוצאות או לספק לעובדים עוד אפשרות תעסוקה שנוחה עבורם, זהו בהחלט יתרון עבור עובדים שמעוניינים בכך.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, מותג מעסיק, שגרירי מותג, בתאריך 27 במאי 2019.

הגיבורים האמיתיים של מלון טאג'

בלילה של ה-28 בנובמבר 2008, תקפו טרוריסטים עשרה יעדים בעיר במומביי שבהודו, אחד מהם היה מלון טאג' (Taj) האייקוני בן ה-103. המתקפה האכזרית, שבה נהרגו 34 אנשים (חצי מהם מצוות המלון), נמשכה שלושה לילות ושני ימים, שבהם לא עזב אפילו עובד אחד מ-600 עובדי המלון את מקום האירוע. הסיפור ההירואי של צוות עובדי המלון הדהים פסיכולוגים והפך לקייס סטאדי שנלמד באוניברסיטת הרווארד.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה חוויית מועמד, מותג מעסיק, בתאריך 15 באפריל 2019.

איך להמנע מ-6 הטעויות הנפוצות של מגייסים

Lever ו –BambooHR (חברות לטכנולוגיות גיוס) הצליחו לשים את האצבע על כמה טעויות שכיחות של מגייסים שאנחנו פוגשים ברמה יומיומית.  החדשות הרעות הן שהטעויות הללו פוגעות בחווית המועמד וביכולת של ארגונים למשוך אליהם מועמדים איכותיים. ומהן החדשות הטובות? שמודעות והתנהלות קצת שונה, תעזור לכם להימנע מהן.

קבלו את 6 הטעויות שארגונים עושים וגם טיפים איך לעקוף אותן.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה חוויית מועמד, מותג מעסיק, תוכן שיווקי, בתאריך 27 בפברואר 2019.

רוצה להיות דובר (סליחה, חבר) שלי?

לפני כמה חודשים ביקשנו חברות מהדובר של אינטל ישראל. האמת היא שדוברים של ארגונים הם פחות הברנז'ה הטבעית שלנו, אבל לא יכולנו שלא להתפעל מהנוכחות המדהימה של מיתוג המעסיק בפעילות הדוברות של אינטל.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, חוויית מועמד, מותג מעסיק, שגרירי מותג, בתאריך 4 בפברואר 2019.

תנו לעובדים שלכם לעשות קסמים באינסטגרם

לאחרונה התחלנו בפעילות של בניית רשת 'שגרירי מותג' עם אחד מהלקוחות שלנו. התחלנו בקטן – 30 עובדים ממגוון עיסוקים, שמהם ביקשנו לדוורר את חווית עבודה האישית שלהם במילים שלהם, ברשתות שבהן הם פעילים, עם חברים, קולגות, קבוצות מקצועיות. תוך שעות וכמו קסם, התחילו השגרירים שלנו לדבר את מותג המעסיק של החברה, בצורה יצירתית, במגוון פלטפורמות ובאותנטיות ששום פוסט ארגוני לא יכול להתחרות בה.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, חוויית מועמד, בתאריך 6 בינואר 2019.

מישהו נעלם לך

לפני כ-10 שנים הציג לי קולגה – סמנכ"ל משאבי אנוש של יחידת פיתוח של כ-2000 עובדים בהודו, כלי ניבוי להגעה של עובדים חדשים לעבודה. אני זוכרת שהסתכלתי עליו בתימהון ולא הבנתי למה הוא זקוק לכלי כזה, כשמועמדים עוברים תהליך מיון וחותמים על חוזה. בחצי חיוך, הסביר לי הקולגה את האתגר האדיר שלו בגיוס ותכנון כוח אדם: המועמדים בהודו בתקופה זו עשו סקר שוק, התראיינו בכמה וכמה חברות, קיבלו הצעות עבודה וערכו מו"מ עם כולם. לעיתים, הם אפילו חתמו על חוזה העסקה, ועדיין, ליום הראשון לעבודה רבים מהם פשוט לא הגיעו כי בחרו במקום אחר, או שהחליטו שלא מתאים להם. טוב, אמרתי לעצמי. זו הודו.

אז אם גם אתם חשבתם שהודו היא לא אמריקה, יש לנו חדשות בשבילכם!

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, מותג מעסיק, שגרירי מותג, בתאריך 31 בדצמבר 2018.

האם אתם מתעלמים ממקור הגיוס הטוב ביותר שלכם?

ארגונים גדולים מעסיקים מאות, אלפי ולפעמים עשרות אלפי עובדים על פני גיאוגרפיות, תעשיות ותחומים. ועדיין, פעמים רבות מגייסים לחלוטין לא מודעים לכך שהמועמד הכי טוב למשרה מסויימת, יכול להיות מישהו שכבר עובד בחברה. למעשה, התרבות של חברות רבות מתנגדת לפנייה של מנהלים לעובדים מתחומים אחרים. כדי להתגבר על המשוכה הזו נדרשים תהליכים וטכנולוגיות, אבל יותר מהכל, יש צורך במנהלים שבונים תרבות שבה מעודדים ואפילו מצפים מאנשים בכל הרמות, לחפש אתגרים חדשים בתוך החברה ולפעול לפיתוח אישי.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, מותג מעסיק, שגרירי מותג, תוכן שיווקי, בתאריך 28 באוקטובר 2018.

שמונה דברים שיתנו לכם יתרון תחרותי ב-2019

זהו. החופשות כבר נשכחו ותכניות העבודה ל- 2019 כבר ממש כאן. זה הזמן שלכם לבחון בכנות את הישגי הגיוס שלכם בשנה האחרונה ולהחליט איזו אסטרטגיה וטקטיקות גיוס תיישמו ב 2019, כדי להתמודד בהצלחה עם אתגרי הגיוס של העידן הנוכחי.

לקראת 2019, אספה חברת Smashfly (שמתמחה בטכנולוגיה לגיוס שיווקי), עצות והמלצות מארגונים מובילים שעושים גיוס שיווקי כבר שנים רבות כמו: יבמ, גוגל, דלתא תעופה, סטייפלס, ת'רמופישר, ספרינט ועוד המון אחרות. התוצאה: הדברים שיעזרו לכם להשיג יתרון תחרותי בעולם הגיוס החדש, על סמך דברים שעבדו ועדיין עובדים אצל המומחים. אז קבלו את 8 המיקודים שעליהם כולם מדברים (והחרוצים יכולים גם להעמיק בכל ה- 34), כי ביננו – אין חכם כבעל נסיון!

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה חוויית מועמד, מותג מעסיק, תוכן שיווקי, בתאריך 20 בספטמבר 2018.

ביזנס, פלז'ר והמציאות שביניהם

אם אתם מחובבי התכנית 'הצינור', בטח יצא לכם לצפות בפינה החדשה שלהם "ביזנס ופלז'ר" שבה מסתובבת כתבת 'הצינור' במקומות עבודה שונים ושווים במיוחד וסוקרת את סביבת העבודה שלהם. הפינה, שמתמקדת באופן טבעי בארגוני היי-טק, נותנת לנו הצצה למשרדים המפונפנים של eBay, פייסבוק, סימילר ווב, אינטל, פלייטיקה, פיבר ועוד, ומעבירה בצורה הומוריסטית מסר די ברור של שאר העולם: אתם חיים בלה-לה לנד!

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה מותג מעסיק, שגרירי מותג, בתאריך 13 באוגוסט 2018.

מתי לאחרונה הזמנתם את ההורים?

"אתמול ההורים שלי באו ללינקדאין בפעם הראשונה. אני לא חושבת שהם התכוונו להביך אותי, אבל הם בהחלט הביכו. מאוד". את הפוסט המחיוך הזה פירסמה השבוע סופי סימונד, מגייסת בלינקדאין, אחרי ביקור של ההורים שלה במשרדי לינקדאין במסגרת יום Bring in Your Parents. בסרטון המשעשע שמצורף לפוסט סופי מצלמת את אבא שלה מסתובב במשרדי לינקדאין ומצלם כל דבר: מהנוף המרהיב, דרך המסדרונות המעוצבים ומסכי הענק ועד המטבחון. הסרטון שלה מלווה בכתוביות משעשעות של "יצא משליטה", "כל כך מביך", "אני לא יודעת למה הוא בכלל מצלם את זה…", ומשקף נקודת מבט של בחורה צעירה שרואה את ההורים שלה 'עפים' על מקום העבודה שלה.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, מותג מעסיק, תוכן שיווקי, בתאריך 5 ביולי 2018.

המדריך לדירוגים!

בחודשים האחרונים פוגשים עובדים בארץ ובעולם מגוון דירוגים שמטרתם להבהיר איפה הכי שווה לכם לעבוד. לינקדאין פירסמה את הדירוג שלה לחברות המובילות ב-2018 – אלה שבהן רוצים "המקצועניים" כמו שקוראים להם בלינקדאין (או בפשטות כל האנשים בעלי פרופיל לינקדאין), לעבוד. גם בישראל קיבל הדירוג של "100 החברות שהכי כדאי לעבוד בהן 2018" שמבוצע על ידי BDI ודה מרקר, סיקור נרחב כמידי שנה.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, חוויית מועמד, מותג מעסיק, בתאריך 30 במאי 2018.

במכונית יוקרה או על גלגל ענק? הכירו את טרנד הראיונות החדש

כשמולקה, מהנדסת צעירה מגרמניה, הגיעה לראיון למשרת מחקר ופיתוח בחברת הרכב הנחשבת מרצדס-בנץ, היא הוזמנה להיכנס לדגם חדש ויוקרתי של מרצדס. הנהג שחיכה לה ברכב היה דיטר, מנהל החברה,  שראיין אותה לתפקיד בעודם 'עושים סיבוב' באזור.

מרצדס-בנץ היא אחת החברות שמיישמת את טרנד הגיוס החדש-ראיון של מועמדים במקומות יצירתיים, נינוחים ובעיקר, לא רשמיים. זהו אחד הפורמטים החדשים שמשמש כמשְלים לראיונות המסורתיים.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, מותג מעסיק, תוכן שיווקי, בתאריך 7 במאי 2018.

סטנדרט אסותא – גם בגיוס!

בסוף החודש עלה לאויר אתר הקריירה של אסותא מרכזים רפואיים, רשת בתי החולים הפרטית והמוכרת. ברשת, שכוללת 7 מרכזים רפואיים ברחבי הארץ ומונה כ-3000 עובדים, מכנים את אתר הקריירה החדש "שער הכניסה לארגון".

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה חוויית מועמד, מותג מעסיק, תוכן שיווקי, בתאריך 12 באפריל 2018.

HP בסטנדאפ הגיוס הכי חם בעיר!

Stand-up Job הוא ולוג הקריירה (ו' בשביל וידאו) של .HP Inc שמכוון בעיקר לבני דור ה-Y וה-Z שמבלים לא מעט ביוטיוב.

אן, מהנדסת מכניקה שמפתיעה עם כישרון משחק, משמשת כסטנדאפיסיטית שמארחת אצלה באולפן סדרה של ראיונות קצרצרים עם בעלי תפקידים שונים בחברה, ומנהלת איתם שיח קליל, מצחיק ובגובה העיניים על איך זה לעבוד בחברה.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה אנליטיקס בגיוס, חוויית מועמד, מותג מעסיק, בתאריך 1 במרץ 2018.

מה אפשר ללמוד מ-180 אלף מועמדים על חויית מועמד?

בתחילת פברואר פירסם ארגון ה-Talent Board את מחקר חווית המועמד לשנת 2017. המחקר מנתח את תשובותיהם של לא פחות מ-180 אלף מחפשי עבודה בצפון אמריקה, שענו על שאלות מפורטות לגבי כל שלב שעברו בתהליך הגיוס

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, מותג מעסיק, בתאריך 8 בפברואר 2018.

איך תבנו מותג מעסיק לארגון שלכם?

מיתוג מעסיק הוא תהליך אבחוני שבו אתם בוחנים את הארגון שלכם כמעסיק, במבט מקיף וגם מעמיק. בתהליך הזה תרצו לזכך למה העובדים שלכם מחוברים לארגון, מה הסיבות שבזכותן מועמדים יבחרו בכם על פני אחרים, ומה מבדל אתכם ממקומות עבודה אחרים. מותג המעסיק הוא הבסיס לכל מה שתעשו בהמשך כדי לבנות את המוניטין שלכם כמעסיק – תוכן, חווית מועמד, פעילויות שיווקיות ולכן, פשוט אי אפשר בלעדיו. אז איך עושים את זה? המודל של בן גלדהיל מ – Rally Recruitment Marketing משרטט את השלבים למיתוג מעסיק. הנה הוא לפניכם:

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, חוויית מועמד, מותג מעסיק, בתאריך 2 בינואר 2018.

שבעת הטרנדים שלא כדאי לכם לפספס ב-2018!

כל פתיחת שנה מביאה איתה גם את מאמרי הטרנדים והמגמות, אז לכבוד השנה החדשה, אספנו עבורכם את 7 הטרנדים המרכזיים בגיוס לשנות 2018 – אלה שמשקפים את ההתפתחות המדהימה של תחום הגיוס בשנים האחרונות והגיוס השיווקי בפרט. זאת הזדמנות נהדרת עבורכם לבחון מה עשיתם בשנה החולפת, איפה הארגון שלכם עומד אל מול הבנצ'מרק, ומה כדאי להתחיל להזיז ב-2018. קדימה, מתחילים!

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה חוויית מועמד, מותג מעסיק, שגרירי מותג, בתאריך 24 בדצמבר 2017.

לינקדאין פותחת מיקרופון ומגייסת

במהלך השנה האחרונה חברת לינקדאין מריצה בהצלחה יוזמת גיוס יצירתית שממוקדת באחד הדברים החשובים ביותר עבור החברה – תחושת השתייכות (Belonging). היוזמה הזו, אותה הגה בחור צעיר בשם לסלי טוש (אחד ממנהלי הגיוון של לינקדאין), היא ערבי 'מיקרופון פתוח' בהם מנגנים ושרים עובדי לינקדאין, חבריהם ומוזמנים נוספים – בכל פעם קהל יעד מתחום עיסוק אחר.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, בתאריך 21 בנובמבר 2017.

פנו דרך לדור ה – Z!

בעוד כולם עדיין מדברים על המאפיינים של דור ה-Y שמוביל היום את שוק העבודה, מתחילים להופיע בארגונים בעולם בני דור ה-Z (ילידי 1995-2012) ותוך שנתיים – בדיליי קל אחרי חבריהם בעולם בשל השירות הצבאי- נתחיל לראות אותם גם בשוק העבודה בישראל.

דיויד וג'ונה סטילמן, אב מדור ה-X  ובנו מדור Z, הם חוקרי דורות. בהרצאה מרתקת שנתנו בכנס LinkedIn Talent Solutions לפני כחודש, הם קוראים לארגונים להיות פרואקטיביים: ללמוד את מאפייני הדור החדש כבר עכשיו ולהיערך לקראתו מבחינת גיוס, שימור וניהול. הדור הזה מאוד שונה מדור ה-Y והיכרות איתו יכולה למנוע חיכוחים ומשברים בין-דוריים שמתרחשים לא מעט בארגונים.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, מותג מעסיק, בתאריך 22 באוקטובר 2017.

רק לפנק, לפנק, לפנק…

ב-2016 ערכה לינקדאין סקר תחת הכותרת המסקרנת "איך מועמדים רוצים להיות מגוייסים". הסקר נערך בקרב יותר מ – 26,000 חברי לינקדאין שפירטו את הרגלי חיפוש העבודה שלהם ו-7000 אנשים שהחליפו מקום עבודה בתקופה האחרונה וסיפרו מה היו הדברים שמשכו אותם למשרה החדשה.

אז מה הכי חשוב למועמדים לדעת על החברה?

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, מותג מעסיק, בתאריך 3 באוקטובר 2017.

מכינים תכניות עבודה? הכתבה הזו היא בשבילכם

כולנו נמצאים עכשיו שניה לפני (אם לא בעיצומן) של תכניות עבודה 2018. זו ההזדמנות שלכם לשקף את האתגרים, לבנות ביזנס קייס ולרתום את ההנהלה שלכם לגיוס עכשווי, שיווקי.

גם אם מקבלי ההחלטות שלכם נמצאים ממש גבוה בסולם הארגוני, לא יכול להיות שאתגרי הגיוס לא הגיעו לשולחנם בצורה זו אחרת – בראש ובראשונה – כצורך עסקי. מחקר של PwC שנעשה לאחרונה בארה"ב מראה ש-63% מהמנכ"לים מודאגים מזמינות הכישורים בשוק שלהם ו-93% מכירים בצורך לשנות את האסטרטגיה שלהם למשיכה ולשימור כשרונות. ועם זאת, האם ההנהלה שלכם באמת מכירה את אתגרי הגיוס שלכם? מה המוניטין שלכם כמעסיק בשוק העבודה? מה חווים המועמדים? מהם הצעדים שכבר עשיתם, ומה עבד ומה לא? מי המתחרים שלכם על טלנטים, ומה הם עושים (ואתם עדיין לא) כדי להשיג את הכשרונות עליהם אתם נלחמים?

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, חוויית מועמד, מותג מעסיק, בתאריך 21 באוגוסט 2017.

ג'נרל מוטורס מציגה: כך התאוששנו מהמשבר וחזרנו לגייס בהצלחה

קשה לשכוח את פשיטת הרגל של ג'נרל מוטורס ב-2009, אחרי שהגיעה לחובות עתק וכתוצאה מכך הולאמה על ידי המדינה. בתקופה ההיא ענקית הרכב עסקה בעיקר בפיטורים, והעסיקה רק 4 מגייסים (!) בחברה של 250 אלף עובדים.

כמעט עשור לאחר מכן, וויליאם מורר – מנהל הסורסינג הגלובלי של ג'נרל מוטורס – מספר איך החברה בנתה את עצמה מחדש, תוך התמודדות עם אתגרים תדמיתיים אדירים – לא רק של תעשיה מסורתית, אלא גם של חברה שכשלה.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה חוויית מועמד, מותג מעסיק, תוכן שיווקי, בתאריך 24 ביולי 2017.

This is You – הרמן מילר מדברים עם המועמדים שלהם

תמונות וסרטונים הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו וגם בעולם הגיוס נעשה בהם שימוש מדהים בשנים האחרונות. אפשר לראות היום שלל סרטונים שמטרתם לאפשר למועמדים להציץ לארגון ולהכיר בצורה קצת יותר מוחשית את העובדים, התרבות וסביבת העבודה. למרות המבחר הרחב, לא תמיד פשוט להגיע לתוצאה שתסקרן, תעניין ותרגש את המועמדים שלכם.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה חוויית מועמד, מותג מעסיק, שגרירי מותג, בתאריך 25 ביוני 2017.

למה כדאי לעודד את העובדים לכתוב על הארגון?

באחד החגים האחרונים יצא לי לדבר עם בחור בסוף שנות ה – 30 שלו, שנמצא בתהליך של חיפוש עבודה. הבחור – מהנדס שעובד בשש השנים האחרונות באחת מחברות היי-טק הגדולות בישראל (עשרות אלפי עובדים) – סיפר שלאחרונה עדכן את המנהל שלו שהוא מרגיש מיצוי בתפקיד ורוצה לחפש אתגרים חדשים. לזכות החברה ייאמר שתחום הניוד בה מפותח מאוד, אבל העובד הוא זה שנדרש לחפש לעצמו תפקיד. וכך, תוך כדי עבודה ובנחת, הוא מחפש בתוך החברה וגם הרחיב את אפשרויות החיפוש וכבר נמצא בתהליכים גם בארגונים אחרים.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה חוויית מועמד, שגרירי מותג, תוכן שיווקי, בתאריך 24 במאי 2017.

Go Social – תכנית שגרירי המותג של וודאפון

וודאפון (Vodafone), אחת מספקיות התקשורת הסלולרית הגדולות בעולם המונה כ-14 אלף עובדים באנגליה, השיקה לפני כשנה וחצי תכנית שגרירי מותג בשם Go Social. התכנית הושקה בעקבות סקר עובדים שערכו בוודאפון בנוגע למדיניות המדיה החברתית שלה. בסקר הם גילו שעובדים מאוד רוצים לשתף תוכן ברשתות החברתיות שלהם, אבל לא בטוחים מה מותר ומה אסור להם לשתף תחת הפרופיל האישי שלהם ולכן חוששים לעשות זאת.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, חוויית מועמד, מותג מעסיק, תוכן שיווקי, בתאריך 27 באפריל 2017.

8 צעדים בדרך לאתר קריירה מעולה

אתר הקריירה הוא אחד האזורים הכי מושקעים ומעניינים באתרי חברה.

למה? כי חברות בעולם יודעות היום שאתר הקריירה הוא אחת מנקודות המגע הכי משמעותיות ומכריעות במסע המועמדים בחיפוש עבודה. האתר הוא כלי תדמיתי  – זו ההזדמנות שלכם להציג את מותג המעסיק שלכם (היתרונות של הארגון שלכם כמקום לעבוד בו) בחלון ראווה שיעורר עניין וסקרנות, ירגש את המועמדים, יתן הצצה לתרבות שלכם, ירגיש אמין ואותנטי ובעיקר – יהפוך אותם ממבקרים מזדמנים למגישי מועמדות.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה מותג מעסיק, שגרירי מותג, בתאריך 26 במרץ 2017.

שיק או שוּק?

שיטת חבר מביא חבר (חמ"ח) הפכה לאחד ממקורות הגיוס היעילים ביותר בארגונים בעולם, וגם בישראל. בסקירת המגמות הגלובלית של דלויט ל-2017, חצי מהחברות הנסקרות העידו כי מדובר באחד משלושת ערוצי הגיוס המובילים, ולא פחות חשוב – עובדי החברה מביאים את המועמדים האיכותיים ביותר.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה תוכן שיווקי, בתאריך 23 בפברואר 2017.

מי שכח להזמין פיצה?

בפוסט קודם (גיוס באמצעות תוכן) דיברנו על זליגת השימוש בתוכן מעולמות השיווק לעולמות הגיוס. אבל איך עושים את זה בפועל? אפשר לראות המון דוגמאות נהדרות לשימוש בתוכן איכותי, מרתק, מעורר השראה ומניע לפעולה, בו עושות שימוש החברות הגדולות בעולם על בסיס יומיומי.
להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, בתאריך 23 בינואר 2017.

רואים שקוף

השנה היא 2017 וכולם מדברים על שקיפות. הצרכנים מצפים שיהיו כנים איתם, שלא ינסו להסתיר ולהסוות כלום. המותגים מצידם משתדלים לנהוג לפי כללי המשחק ולעשות כמה שפחות טעויות. מי ששוגה – משלם את המחיר וסופג זעם ותסכול ברשתות החברתיות.

אותה שקיפות כמו זו הצרכנית, נמצאת כבר כמה שנים גם בעולם התעסוקה. אם בעבר מועמדים היו צריכים לפנות אחד לשני ולגרד מידע כדי לדעת איך זה לעבוד בארגון מסוים, היום תוך חמש דקות בדיוק יכול כל מועמד להשיג המון מידע על התרבות, האנשים, ההטבות, תהליך הגיוס ורשימת המשרות הפנויות בארגון בו הוא מתעניין.

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה חוויית מועמד, בתאריך 15 בדצמבר 2016.

סיפור חוויית המועמד של Salesforce

בסוף 2016 התקיים בארצות הברית כנס של גלסדור (Glassdoor) – אתר חוות הדעת המוביל באמריקה שהצליח לעשות מהפכת שקיפות במקומות העבודה. אחת ההרצאות המרתקות היתה של אנה ריסיו, מנהלת מחלקת הגיוס של Salesforce שסיפרה על התהליך שעברה החברה בתחום של "חוויית מועמד", לאחר שגילו שרק 57% מהמועמדים שאיתם היו בקשר דיווחו על חוויה חיובית. 
להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה אנליטיקס בגיוס, בתאריך 26 באוקטובר 2016.

אנליטיקס בגיוס – האם אתם שולטים בנתונים?

בואו נהיה כנים עם עצמנו: לאורך שנים, מדידה וניתוח נתונים לא היו הצד החזק של משאבי אנוש. המושג People Analytics אומנם נמצא בלב השיח המקצועי כבר כמה שנים, אבל לפי דלויט שבוחנים באדיקות את הנושא, היישום בשטח הוא הדרגתי ואיטי. 

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה שגרירי מותג, בתאריך 4 בספטמבר 2016.

תן לעובד שלך לספר עליך

הנה עובדה מעניינת שאולי לא ידעתם: פוסט שמעלה עובד של חברה ברשת חברתית זוכה להרבה יותר קליקים ממודעה פרסומית של אותה חברה. יותר אנשים משתפים את הפוסט, עושים לו לייק ונכנסים בעקבותיו לאתר החברה – בעוד שהמודעה הפרסומית, בה הושקע כסף גדול וכוח אדם משמעותי, זוכה להרבה פחות תשומת לב.
להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה תוכן שיווקי, בתאריך 5 באוגוסט 2016.

גיוס באמצעות תוכן: איך עושים את זה

אם לא ביליתם את העשור האחרון על הירח, כנראה נתקלתם בצמד המילים "תוכן שיווקי" – אחד הכלים הכי משמעותיים בתחום הגיוס בשנים האחרונות. אלא שרבים בתחום משאבי האנוש לא תמיד מבינים לעומק מה משמעות המושג הזה, ובעיקר איך הוא קשור לעשייה היומיומית שלנו (והוא קשור!). אז בואו נעשה קצת סדר.
להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה חוויית מועמד, בתאריך 5 ביולי 2016.

7 טיפים לתיאור משרה שלא ניתן לעמוד בפניו

רוצים למשוך את המועמדים הטובים ביותר לארגון שלכם? הדרך לשם מתחילה בכתיבת תיאור משרה אטרקטיבי ורלוונטי לאנשים שאתם רוצים.

לינקדאין הוציאו מדריך מקוצר שבו הם נותנים 7 טיפים לכתיבת תיאור משרה שלא ניתן לעמוד בפניו (בתרגום חופשי). הטיפים, שמלווים בדוגמאות, מחדדים את המקומות בהם אפשר להשתפר גם בתחום הזה, שלכאורה אין בו הרבה משחק. אז זהו, שיש!

להמשך קריאה ←
admin פורסם בקטגוריה מותג מעסיק, בתאריך 5 ביוני 2016.

אז מה באמת חושבים עליכם בחוץ?

"מותג המעסיק שלכם נמצא שם בחוץ, בין אם תרצו או לא". המשפט הזה, שהוזכר באחד הוובינרים של Smashfly Technonogies (חברת טכנולוגיה לגיוס שיווקי), משקף עד כמה חשוב שאתם תהיו אלה שמנהלים את מותג המעסיק שלכם ולא אחרים.

'מותג מעסיק' הוא מושג שאנשי משאבי אנוש שומעים היום לא מעט, והוא משקף את התפיסות שיש לעובדים פוטנציאליים וגם קיימים לגבי הארגון כמקום לעבוד בו. יש המון דוגמאות של ארגונים עם מותג איכותי חזק (מוצר או שירות), שהתמודדו עם אתגר לא פשוט כדי למשוך אנשים לעבוד אצלם. 

להמשך קריאה ←

admin פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, בתאריך 5 במאי 2016.

שבעת החטאים של הגיוס

את בראד פיט כוכב Seven אמנם לא תפגשו כאן, והעונש על חטאי גיוס הוא (לשמחתנו) קצת פחות חמור מזה של שבעת החטאים המקוריים, אבל אל תתרווחו על הכיסא עדיין: כמעט כל ארגון מגייס ימצא את עצמו חוטא לפחות באחד החטאים שמופיעים במדריך של Jobvite.

להמשך קריאה ←

קטגוריות

  • אנליטיקס בגיוס3
  • גיוס שיווקי22
  • חוויית מועמד19
  • כללי2
  • מותג מעסיק31
  • ניוזלטר50
  • שגרירי מותג12
  • תוכן שיווקי13

פוסטים אחרונים

  • ג'ובס נותן לנו שיעור במיתוג מעסיק

    פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, חוויית מועמד, כללי, מותג מעסיק
  • שגרירי מותג 2023: טיפים ומגמות

    פורסם בקטגוריה כללי, מותג מעסיק, שגרירי מותג
  • מיתוג המעסיק נמצא בפרטים הקטנים

    פורסם בקטגוריה חוויית מועמד, מותג מעסיק, שגרירי מותג
  • מעוניינים בדור ה-Z? הכתבה הזו בשבילכם!

    פורסם בקטגוריה גיוס שיווקי, מותג מעסיק, תוכן שיווקי

תגיות

גיוס גיוס שיווקי מותג מעסיק שגרירי מותג תוכן שיווקי

כפר האמנים עין הוד | טל. 077-5350760 | 054-4861885
מייל: choices@choices.org.il

© 2016 א.י.ע ייזום, ייעוץ, הפקה וניהול בע"מ בניית אתר: סודה | עיצוב: סטודיו שגב טל