אחד הדברים הכי מאתגרים היום עבור ארגונים מגייסים הוא לבלוט בנוף, ולא פחות חשוב – לגרום למועמדים לפעול ולהגיש מועמדות. המועמדים פוגשים מודעות דרושים סטנדרטיות השכם והערב וגם יש להם תמיד אפשרות להתעלם מפניות במייל ובלינקדאין (והם אכן עושים זאת לעיתים קרובות). לכן חשיבה יצירתית שמושכת את תשומת ליבם ואף מניעה אותם לפעולה, היא לא דבר טרוייאלי.

אז הנה דוגמא מגניבה במיוחד של איקאה באוסטרליה, שלקראת פתיחה של סניף חדש, החליטה לצאת בקמפיין פשוט וקולע בצורה שבה הוא מדבר את שפת המותג, ומינפו את הקשר היומיומי עם הלקוחות שלהם כדי לשווק באופן יעיל במיוחד 100 משרות פתוחות בחנות החדשה שהקימו.

אז מה הם עשו? השתמשו בפורמט הוראות ההרכבה המוכר כל כך לכל לקוח כדי ליצור עמוד של "הוראות קריירה" והכניסו את הדף שכלל תיאור של המשרות הפתוחות, לכל קופסה של מוצר שנמכר בתקופה זו.

'הוראות ההרכבה' של קריירה באיקאה

מה שחכם במהלך הגיוסי של איקאה הוא שהם טירגטו את לקוחותיהם כמועמדים פוטנציאליים ופשוט יצרו מדיה חדשה משל עצמם, תוך מינוף הקשר השוטף עם הלקוחות

מה שחכם במהלך הזה הוא שאיקאה טירגטה את לקוחותיה כמועמדים פוטנציאליים. אלו אנשים שכבר מכירים את החברה, בחרו להיות חלק מהמותג בכך שרכשו מוצרים של איקאה, וככל הנראה גם גרים במרחק סביר מהסניף שבו בחרו לקנות. השינוי היחידי מבחינת הלקוחות  הוא שהם מצאו גם את 'הוראות קריירה' בתוך האריזה.

הקמפיין הזה היה זול מאוד מכיוון שאיקאה לא השתמשו בשום ערוץ פרסום שדרש תשלום למדיה מסויימת. במקום, הם פשוט יצרו מדיה חדשה משל עצמם, תוך מינוף הקשר השוטף עם הלקוחות שלהם. והתוצאות? הם קיבלו 4,285 קורות חיים שמתוכם גוייסו 280 עובדים.  האמת? שיחקו אותה!

לדקה ורבע של סרטון שמתאר את המהלך המבריק של איקאה.

דוגמאות נוספות כמו סטרארטאפ לפיתוח משחקים ששלח אייפד עם מסר אישי מוקלט מהמנכ"ל ל – 100 מועמדים פסיביים שנבחרו בקפידה וגם יוזמה שנויה במחלקות של Uber ששלחה סוכנים סמויים כדי לשכנע נהגים בחברה המתחרה לעבור אליה, תוך כדי נסיעה תמימה – בכתבה של Social Talent

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail