9 דברים שכדאי לכם לקחת מההרצאה של קייתי ברק, סמנכ"לית תרבות וחוווית מועמד ב – HubSpot  שהצליחה להפוך את התרבות של HubSpot ליתרון תחרותי במאמצי הגיוס של הארגון.

  1. לקוחות נמשכים למוצר נהדר. עובדים נמשכים לתרבות נהדרת.
  2. התשובה ל "איך להפוך להיות המקום הכי טוב לעבוד בו" נמצאת בתוך החברה. לכן, התמקדו בעשייה יומיומית של להפוך העובדים שלכם למאושרים מאוד.
  3. תרבות אומנם נהדרת בתיאוריה אבל לרב יהיו דברים עסקיים חשובים ודחופים יותר מבחינת משאבים. כדי לייצר משאבים, תהיו חייבים למדוד תרבות. למשל: מדידת שימור עובדים, דירוג החברה ע"י מועמדים ועובדים וגם רמת האושר של עובדים (ואושר, לדעתה, שונה מ- engagement).
  4. כתבו מה חשוב בתרבות שלכם והפכו את זה לזמין עבור כולם . רב המועמדים יעשו את ההחלטה אם להגיש מועמדות אצלכם בלי בכלל לדבר עם המגייסים שיודעים למכור את החברה כל כך טוב. לכן כדי שכולם ידעו כמה נהדר לעבוד אצלכם, כדאי שזה יהיה ברור בכל פלטמופרמה ולכל עובד.
  5. התייחסו למועמדים שלכם כמו ללקוחות או למשקיעים. צרו חוויית מועמד מצויינת ובידקו: מה המועמדים שלכם רואים, שומעים? עם מי הם נפגשים? כמה זמן הם מחכים? האם כל האינטראקציות איתם אנושיות? איך עובד תהליך ההמשך?
  6. שאלו את העובדים שלכם מה הם אוהבים בארגון וגם מה הם היו רוצים שישתנה. הקשיבו להם ופעלו. הרבה פעמים לעובדים יש רעיונות טובים יותר לגבי תרבות מאשר למנהלים.
  7. הפכו את התרבות לעדיפות עסקית ולא HRית או גיוסית. זה מתחיל בהנהלה שלכם ועובר דרך כל תחום בחברה עד אחרון העובדים. תרבות לא יכולה להיות אף פעם בעיה של מישהו אחר.
  8. אף פעם אל תתפשרו על איכות העובדים. העובדים הכי טובים שלכם לא רוצים לעבוד עם אנשים בינוניים. לכן גייסו תמיד אנשים מדהימים וחכמים, כאלה שמתלהבים מהמטרה שלכם ואיכפתיים באמת לגבי האנשים שאתם מעסיקים והבעיות שאתם פותרים.
  9. גם כשאתם מדורגים גבוה כמקום נהדר לעבוד בו, אתם לא יכולים להפוך להיות יהירים ולנוח כי למועמדים ולעובדים יש ציפיות מכם כמעסיק וגם המתחרים ינסו לעקוף אתכם. הגיעו תמיד ממקום של ענווה.

הפכו את התרבות לעדיפות עסקית ולא HRית או גיוסית. זה מתחיל בהנהלה שלכם ועובר דרך כל תחום בחברה עד אחרון העובדים.

HubSpot  היא חברת תוכנה בתחום השיווק והמכירות (Marketing Automation). מוזמנים להציץ באתר הקריירה שלהם

קייתי ממליצה בחום לקרוא את מסמך התרבות של Netflix

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail