בחודשים האחרונים פוגשים עובדים בארץ ובעולם מגוון דירוגים שמטרתם להבהיר איפה הכי שווה לכם לעבוד. לינקדאין פירסמה את הדירוג שלה לחברות המובילות ב-2018 – אלה שבהן רוצים "המקצועניים" כמו שקוראים להם בלינקדאין (או בפשטות כל האנשים בעלי פרופיל לינקדאין), לעבוד. גם בישראל קיבל הדירוג של "100 החברות שהכי כדאי לעבוד בהן 2018" שמבוצע על ידי BDI ודה מרקר לשנת סיקור נרחב כמידי שנה.

הדירוגים השונים של "החברות הכי טובות לעבוד בהן" זוכים ליחס אמביוולנטי: הם נתפסים לעיתים כקצת מפוקפקים או לא בהכרח אותנטיים. עם זאת, כולנו מבינים שאי אפשר להתעלם מהבאז שהם עושים בקרב מועמדים מחפשי עבודה וגם מועמדים פסיביים. יש משהו בהכרזה שמנפח את החזה של חברות מסויימות ומבאס את אלה שנמצאות אי שם בסוף הרשימה.

הדירוג השנתי של גלסדור, אתר חוות הדעת למקומות עבודה המוביל בארה"ב, נחשב כדירוג אמין שארגונים אפילו משתמשים בו ככלי שיווקי באתרי הקריירה שלהם. בדירוג שלהם, שנקרא "בחירת העובדים", חברות לא מגישות מועמדות וגם לא משלמות כדי להשתתף. הוא מבוסס אך ורק על הדירוגים הכמותיים והאיכותניים שהזינו עובדים על חברות בהן הם עובדים היום או עבדו בעבר. רק כדי לסבר את האוזן,  בסוף 2017 כלל האתר של גלסדור 38 מיליון חוות דעת על 740 אלף חברות.

מעבר לדירוג שנתי כולל של החברות, יש לגלסדור גם דירוג שנתי של המנכ"לים המובילים וגם של המקומות שהכי טוב להתראיין בהם. הדירוגים האלה ממחישים עד כמה חשובה תרבות ניהולית בחוויית העבודה וגם מוכיחים את חשיבותה של חווית המועמד בתהליך הגיוס. אם חשבתם שבראש הדירוג שלהם יופיעו רק ארגוני הייטק נחשקים, כדאי לכם להציץ בדירוג של 2018 שבו את עשרת המקומות הראשונים תופסים מגוון ארגונים: פייסבוק וגוגל כצפוי ולצידם חברות ייעוץ כמו Bain & Company, BCG וגם In-N-Out Burge במקום הרביעי המכובד, Lululemon לביגוד ספורט ובית החולים לילדים St. Jude Children's Research Hospital.

מעניין להציץ בדרוג המנכ"לים של גלסדור. הדירוג הזה לא בהכרח תואם את הדרוג הכללי של החברה (צוקרברג למשל, מופיע במקום העשירי בדרוג המנכ"לים בעוד פייסבוק מדורגת במקום הראשון).

דרוג גלסדור לחברות הכי טובות 2018

בדירוג של גלסדור, שנקרא "בחירת העובדים", חברות לא מגישות מועמדות וגם לא משלמות כדי להשתתף. הוא מבוסס אך ורק על הדירוגים של עובדים על חברות בהן הם עובדים היום או עבדו בעבר

הדירוג של לינקדאין לחברות המובילות מתבסס גם הוא על אנליטיקס מטורף. משתתפות בדירוג חברות שעובדים בהן מעל 500 עובדים והמדידה מתבצעת על טווח זמן של שנה. המתודולגיה שלהם נבנתה כדי למדוד עניין במשרות של החברה ובעובדים שלה, כמו גם את היכולת שלה לשמר את העובדים. בלינקדאין ניתחו השנה פעולות של (תחזיקו חזק!) 546 מיליון איש (מעל 146 מיליון מהם בארה"ב) ומליארדי פעולות שנעשו על ידי חברי הרשת של לינקדאין (להוציא את עובדי לינקדאין ומייקרוסופט כדי לשמור על הוגנות), וניתחו  אותם בהתייחס ל- 4 מימדים: עניין בחברה, קשר עם החברה (engagement), קשר עם עובדי החברה ודרישת עבודה ושימור עובדים.

דרישת עבודה: באיזה קצב אנשים מתבוננים במשרות ומגישים מועמדות למשרות.

קשר עם החברה: כמה אנשים צופים בעמוד הקריירה של החברה בלינקדאין וכמה עקבים חדשים משכה החברה.

עניין בעובדי החברה: כמה אנשים שלא עובדים בארגון צופים ומבקשים להיות בקשר (חברים בלינקדאין) עם עובדי החברה.

שימור: האם עובדים נשארים בחברה לפחות שנה.

כל הארגונים ברשימה זוכים לתשומת לב יוצאת מן הכלל ממחפשי עבודה. בלינקדאין יצרו רשימות שמתמקדות בכמה מדינות כמו ארה"ב, קנדה, אוסטרליה וכמה מדינות אירופאיות, אבל גם אם אין לנו רשימה ישראלית, מה שבאמת מעניין בדרוג הן המגמות שזיהו בלינקדאין לגבי הארגונים המובילים:

  1. הם חושבים מעבר לפינוקים והטבות. מועמדים מחפשים יותר משולחן פינג-פונג ואכול כפי יכולתך. הם מחפשים מקום שבו הם יכולים ליצור ערך ולהתפתח. עובדים של אמזון שמדורגת במקום הראשון בארה"ב ובמקום הרביעי בקנדה, מספרים על יכולת לעבוד על פרוייקטים מובילי שוק כגורם מכריע בבחירה שלהם, גם אם הם קונים את החטיף שלהם במכונה. Hootsuite שמדורגת במקום השלישי בקנדה מציעה לעובדים שלה תוכנית בשם "תכנית מתיחה" (stretch program) שמאפשרת לבלות יום אחד בשבוע במציאת תפקיד חדש בחברה.
  2. הם משקיעים משאבים בגיוון. הארגונים המובילים בוחנים טקטיקות אמיצות כדי לבנות כח-עבודה מגוון. אורקל שמדורגת במקום התשיעי בארה"ב, פתחו בית ספר תיכון בקמפוס שלהם כדי להשקיע בחינוך במקצועות מדעיים ו-BOX שמדורגים במקום ה – 44 באה"ב ויתרו על דרישה לתואר כדי להתמקד בגיוס מועמדים בהתחשב ביכולות שלהם במקום בתעודות.
  3. הם חושבים ומשקיעים בבריאות. בריאות העובד ועלויות בריאות נמצאות גבוה מאוד אצל הארגונים האלה. זה אופייני בעיקר לבעייתיות של תוכניות הבריאות בארה"ב אבל יש כאן תפיסה רחבה יותר של דאגה לריווחתו של העובד. אמזון שמדורגת ראשונה ובנק JPMorgan Chase שמדורג מספר 18 בארה"ב, הם חלק מיוזמה משותפת עם ברקשייר האת'וויי של וורן באפט, כדי לפתח ארגון בריאות חדש שמטרתו להפחית עלויות ולשפר את הכיסוי הביטוחי הבריאותי של עובדים.

הדירוגים הללו, חלקם יותר וחלקם פחות, משקפים את המהות והמאפיינים של הארגונים בצורות שונות, ובעצם את מותג המעסיק שלהם. בעולם עבודה שקוף, יש לאמינים שבהם השפעה לא מעטה על התעניינות של מועמדים – גם בישראל – בשלב בו הם שוקלים אם להגיש מועמדות או להצטרף לארגון.

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail