לג'ף בזוס, המייסד והמנכ"ל האגדי של אמזון, יש הגדרה מעניינת למותג: "מותג הוא מה שאנשים אחרים אומרים עליך כשאתה לא בחדר". מותג המעסיק הוא המוניטין שלכם כמעסיק. הוא חי בתוך העובדים שלכם ומתבטא במה שהם יודעים ומספרים על הארגון. איש מהם לא יגיד: "זה מותג  המעסיק שלנו" – הם פשוט ידברו על מה שהם חושבים ועל איך הם מרגישים לעבוד אצלכם. מותג המעסיק הוא הבסיס לסיפור שלכם כארגון.

וכן, יכול להיות שיש לכם את מותג המעסיק הכי מדהים בעולם, אבל שום דבר לא יקרה אם לא תפעילו אותו – דרך העובדים ובמגוון אמצעים אחרים – כדי שהוא יגיע למועמדים הנכונים. מותג המעסיק אמור להיות נוכח בכל הפלטפורמות ובכל אחד מהשלבים שעובר מועמד שלכם.

אז למה כדאי לכם להפעיל את מותג המעסיק:

  1. דור ה – WHY: מועמדים היום – ולא משנה מאיזה דור, הפכו להיות דור WHY. הם רוצים לדעת הרבה יותר על הארגון – למה אנשים בחרו לעבוד אצלכם, למה הם נשארים, מה הם אוהבים ולא אוהבים בלעבוד אצלכם. גם תחושת המשמעות חשובה מעין כמוה: מועמדים רוצים לדעת למה הארגון הוקם, מהן המטרות שלו ובמה הוא מאמין. הם מחפשים עליכם מידע ותהליך החיפוש נשען על המון נקודות מגע עבור מועמדים אקטיביים, ובניתוב נכון שלכם – יכול להגיע גם לפסיביים.
  2. זה יעזור לכם לתקשר את ה WHY: שונדה זיליק, שמנהלת את תחום ה – Employment Branding בג'נרל אלקטריק, נותנת דוגמה לאיך כתבת טכנית שלהם מספרת את הסיפור על העבודה שלה: "היא יכולה להציג את התפקיד שלה כ 'כתבת טכנית ב – GE', אבל בגלל שהיא מבינה את מותג המעסיק שלנו, היא מציגה את העבודה שלה כך: 'אני כותבת את המדריכים הטכניים, שנותנים לרופאים ואחיות את הבטחון שהם מפעילים נכון את הציוד הרפואי שמשאיר תינוקות בחיים ב"שעת הזהב" מיד כשהם נולדים. אני כותבת את המדריכים שנותנים להורים את הידיעה שהילד שלהם – הדבר היקר להם מכל – מקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר'.  זה ה – WHY", אומרת שונדה זיליק, "שגורם לאנשים לבוא לעבוד בג'נרל אלקטריק".
  3. פשוט כי אין לכם ברירה. המלחמה על מועמדים היא לא דבר פשוט ומשפיעה על השורה התחתונה של ארגונים.

אז איך תפעילו את מותג המעסיק שלכם? 

לפני הכל, נסחו את מותג המעסיק שלכם. זה שבתוך הארגון יודעים מה היתרונות שלכם כמעסיק, לא אומר שבחוץ יודעים את אותם דברים. ניסוח של המותג עוזר לעובדים שלכם לשדר מסר אחיד וגם לחדד את הנקודות שחשובות עבור קהלי היעד שלכם. איך עושים את זה? באמצעות תהליך אבחוני שעושה מיני-מחקר בתוך הארגון וגם איך הוא נתפס על ידי מועמדים.

הפעילו את העובדים שלכם

סקר האמון של אדשטיין לשנת 2017 מראה שאנשים מאמינים לעמיתים שלהם באותה מידה שהם מאמינים למומחים מובילים בתחום שלהם. הנתון הזה ממחיש את ההשפעה האדירה שיש לרשת עמיתים בעידן הנוכחי – ואת הפוטנציאל האדיר שיש לאנשים בארגון שלכם למשוך מועמדים לארגון. על בסיס הפוטנציאל הזה החליטה GE לבנות תוכנית שגרירי מותג בה היא מעניקה מיומניות וכלים שונים לעובדים שאוהבים לעבוד בארגון, ושמחים לחלוק זאת עם הרשת שלהם. ההכשרות השונות ש – GE מספקת לשגרירי המותג עוזרות לשגרירים למתג את עצמם באופן אישי – מה שחשוב להרבה אנשים היום.

הפעילו את המסר שלכם

יש המון ערוצים בהם אפשר להעביר את המסר. תוכן באתר הקריירה שלכם וברשתות חברתיות הם ערוצים מעולים ששווה להשקיע בהם. התכנים שם יכולים לתת ביטוי לתרבות הארגונית, להציג את האנשים שלכם ואת העשייה המשמעותית במסגרת הארגון. יש היום כלים ויישומים טכנולוגיים (כמוElevae , VoiceStorom) שעוזרים להפיץ את התוכן ולעקוב אחרי לידים שמגיעים כתוצאה משימוש בו, אבל גם אם אין תקציב למותרות כאלה, עדיין חשוב לייצר תוכן ולהפיץ אותו במייל שבועי / SMS לשגרירי המותג. הם יבחרו מה מעניין אותם ויפיצו אותו לרשתות האישיות שלהם או בפורומים שהם פעילים בהם, כדי למתג את עצמם וגם את הארגון.

אחד הממצאים הכי מפתיעים בסקר של Smashfly ב – 2016 הוא שרק אחוז אחד (כן,1) מהחברות של Fortune 500 שולחות לרשת הכשרונות שלהם תוכן שהוא לא משרות. אם אנשים נרשמים לרשת כשרונות, זה אומר שהם לא בשלים כרגע להגיש מועמדות למשרה, אבל מעניין אותם ללמוד עליהם כארגון ולהיות אתכם בקשר. לשלוח להם רק משרות זה פספוס אדיר של הזדמנות  ליצור מחוברות שלהם לארגון שלכם. זוהי דוגמה מצוינת לתזוזה ממיקוד במשרה למיקוד במותג: לפני שאתם שולחים משרות, שלחו סיפורים על עובדים, על החברה, על פרוייקטים, חוות דעת של עובדים, בלוגים ועוד. התוכן הזה יוביל אותם לעמוד המשרות שלכם.

יכול להיות שיש לכם את מותג המעסיק הכי מדהים בעולם, אבל שום דבר לא יקרה אם לא תפעילו אותו – דרך העובדים ובמגוון אמצעים אחרים – כדי שהוא יגיע למועמדים הנכונים.

לסיום, הפעילו את המדידה שלכם

לא תמיד קל למדוד מותג מעסיק, אבל זהו אחד הדברים שאי אפשר בלעדיהם. קיימות מגוון דרכים שבהן תוכלו למדוד אותו: סקר חוויית מועמד (הפידבק שנותנים המועמדים על המפגש עם הארגון במגוון פלטפורמות), רמת המעורבות של מועמדים לאורך נקודות המגע בתהליך הגיוס, כמות ואיכות המועמדים, אפקטיביות מקורות הגיוס שלכם. ולא פחות חשוב – התוכן שהשגרירים שלכם בוחרים לשתף עם אחרים שיתן לכם אינדיקציה מצויינת למה הם אוהבים, במה גאים ומה נכון מבחינתכם להבליט ולתקשר.

לוובינר המלא לחצו כאן.

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail