בשנה שעברה יצאה ג'נרל אלקטיק (GE) בקמפיין פרסומי בטלויזה וברשתות החברתיות, תחת הכותרת "What’s the Matter with Owen".  ג'נרל אלקטריק – חברת ענק ומותג מוכר ומוערך, יצאה לקמפיין הזה כשהיא מדורגת בעשיריה הראשונה בדירוג החברות הכי נחשבות במגזין פורבס. ועדיין, נדרשה להתמודד עם תפיסות של מועמדים – וספציפית מהנדסים צעירים – שתפסו את החברה כמקום עבודה ותיק, תעשייתי, משעמם ולא זוהר לעומת ענקיות ההיי-טק המתגמלות והסטארט-אפים הסקסיים.

הקמפיין של GE נחשב בחברה לקמפיין שיווקי לכל דבר והושקעו בו כמה מליוני דולרים, אך הפעם פנה למועמדים פוטנצאלים ולא ללקוחות. בסדרת סרטונים הומוריסטים קצרצרים אנחנו פורגשים את אוון – בחור צעיר וחנון מחשבים שרק סיים את הקולג' והתקבל לעבודה ב – GE. בכל הסרטונים  אוון מנסה להסביר למשפחה ולחברים שלו כמה מדהים לעבוד בחברה שהתוכנה שלה מפעילה תשתיות חשובות שיכולות  "לשנות את העולם", אבל לא ממש מצליח לשכנע אף אחד מהם.

בסרטון אחד אוון מבשר לחברים את הבשורות הגדולות על המשרה החדשה שלו, אבל הם מתלהבים דווקא מכך שחבר אחר מתחיל לעבוד בסטארט-אפ שמפתח אפליקציה מגוחכת ששמה כובעי פירות על ראשים של חיות. בסרטון אחר ההורים שלו בטוחים שהוא הולך לעבוד בתפקיד ייצור בתעשייה הכבדה ממש כמו סבא שלו, ונותנים לו במתנה את הפשיט הענק של הסבא האגדי. בסרטון השלישי החברים של אוון עושים לו מסיבת הפתעה כדי לחגוג את העבודה החדשה, ולא יודעים מה לעשות עם עצמם מרב מבוכה, כשהוא מספר להם שהמשרה היא ב – GE ולא בחברה טכנלוגית נוצצת.

זאזי: אפליקציה פורצת דרך

ג'נרל אלקטריק, חברת ענק ומותג מוכר ומוערך, נדרשה להתמודד עם תפיסות של מועמדים  – וספציפית מהנדסים צעירים – לגביה כמקום עבודה ותיק, תעשייתי, משעמם ולא זוהר לעומת ענקיות ההיי-טק המתגמלות והסטארט-אפים הסקסיים

כמה חודשים אחרי עליית הקמפיין, עלתה כמות הגשת המועמדות למשרות ב-GE פי 8 והטראפיק לאתר הקריירה שלהם עלה ב – 66%, מה שגרם להם ליצור סדרת סרטונים שנייה שמתרחשת כשאוון כבר עובד ב-GE . כאן אוון כבר נדרש להתמודד עם אנשים שדוחפים לו קורות חיים בדרכים משוגעות ויצירתיות, כדי שיעזור להם להתקבל לעבודה. האמת? מקורי ומצחיק. (פגישה ברחוב,  ברכה מזמרת)

ב – GE יודעים לספר שלקמפיין היתה גם השפעה סופר חיובית על עובדי החברה. הם התלהבו מהקמפיין, הרגישו שהוא מספר את הסיפור שלהם ומצאו את עצמם מסבירים למשפחות ולחברים שלהם למה ג'נרל אלקטריק שונה ממה שחושבים עליה ובמה היא עוסקת ובכך הפך הקמפיין את העובדים של GE לשגרירי מותג לגיוס.

כמו GE, חברות רבות מתמודדות עם אתגר תדמיתי ויש כאלה שפחות מוכרות בקרב מועמדים (מכיוון שהן חברות B2B שאינן מוכרות לקהל הפרטי, או פשוט כי לא נחשפו מספיק). אלה יכולים ללמוד מ-GE להתחיל בנקודת המבט של המועמדים הפוטנציאליים ולהשתמש בתובנות הללו כדי לחדד מה הייחוד והיתרונות של הארגון. מכאן, גם בתקציבים צנועים הרבה יותר, השמיים הם הגבול.

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail