באחד החגים האחרונים יצא לי לדבר עם בחור בסוף שנות ה – 30 שלו, שנמצא בתהליך של חיפוש עבודה. הבחור – מהנדס שעובד בשש השנים האחרונות באחת מחברות היי-טק הגדולות בישראל (עשרות אלפי עובדים) – סיפר שלאחרונה עדכן את המנהל שלו שהוא מרגיש מיצוי בתפקיד ורוצה לחפש אתגרים חדשים. לזכות החברה ייאמר שתחום הניוד בה מפותח מאוד, אבל העובד הוא זה שנדרש לחפש לעצמו תפקיד. וכך, תוך כדי עבודה ובנחת, הוא מחפש בתוך החברה וגם הרחיב את אפשרויות החיפוש וכבר נמצא בתהליכים גם בארגונים אחרים.

בשיחה שלנו דיברנו על על ערוצי החיפוש בהם הוא משתמש, המידע שהוא מצליח להשיג, החוויה שלו בתהליך הגיוס בחברות שונות. בתוך כל אלה הפתיע אותי שהוא לא הזכיר את אתרי חוות דעת שיכולים לתת לו הצצה מדהימה לגבי מה חושבים עובדים נוכחיים או לשעבר על לעבוד בארגון, כמה הוא יכול להרוויח בתפקיד שלו ואפילו מה עשויים לשאול אותו בראיונות.

אתרי חוות הדעת נכנסו בשנים האחרונות לעולם העבודה ובגדול. המוביל שבהם הוא גלסדור (Glassdoor) שכולל בתוכו חוות דעת של עובדים על מעל 600 אלף ארגונים בכל העולם (וחלקם גם ישראלים). מבקרים בו 41 מליון יוזרים יוניקים בחודש (!). גלסדור עשה לעולם התעסוקה את מה שאתרים כמו אקספדיה וטריפ אדויזור עשו לתחום הנסיעות לפני שנים רק כדי שאנשים יוכלו לקבל החלטות נכונות יותר לגבי בחירת מקום עבודה, וגם כדי לעזור לארגונים לספר את הסיפור שלהם ולמצוא את האנשים שהכי מתאימים להם.

מאוד ברור למה אתר כזה עוזר לעובדים (החזון של גלסדור הוא: "לעזור לאנשים למצוא עבודה וחברות שהם אוהבים"), אבל גלסדור מדבר גם על לעזור לארגונים. אתרי חוות דעת הן פלטפורמה מעולה עבור ארגונים להציג את עצמם, וגלסדור מאפשר להכניס מידע על החברה ולשלב תמונות, סרטונים, חדשות ועדכונים וגם פרסים שהארגון זכה בהם. הוא משמש כלוח משרות שזמינות לכל מי שנכנס לקרוא חוות דעת וגם מאפשר לארגונים לקבל מידע סטטיסטי על המועמדים שביקרו בעמוד ואפילו להשוות את הארגון לארגונים מתחרים (היקף המידע תלוי במנוי חינמי או בתשלום).

ועוד משהו: יש גם אתר חוות דעת ישראלי (ובעברית) – TheWorker.co.il. לעומת גלסדור הוא מאוד בוסרי ולא נותן כל כך הרבה אפשרויות לניתוח נתונים והצגה של מותג המעסיק, אבל אפשר למצוא שם כבר מעל 50 אלף חוות דעת של עובדים, נתוני שכר ושאלות מראיונות על כמעט 3000 חברות.

כמה טיפים חשובים של גלסדור למעסיקים. שלושת הראשונים רלוונטיים בהחלט גם ל – theWorker הישראלי:

גלסדור עשה לעולם התעסוקה את מה שאתרים כמו אקספדיה וטריפ אדויזור עשו לתחום הנסיעות לפני שנים. למה? כדי שאנשים יוכלו לקבל החלטות נכונות בבחירת מקום עבודה, וגם כדי לעזור לארגונים לספר את הסיפור שלהם ולמצוא את האנשים הכי מתאימים

  1. לעודד את העובדים שלכם לכתוב חוות דעת. העובדים שלכם הם הקול הכי עוצמתי בארסנל של מותג המעסיק שלכם (אם כי לא היחיד ולארגון יש המון מה לעשות בנדון). אם אתם עומדים מאחורי התרבות והמוניטין שלכם, תנו להם לספר עליכם ולגרום למועמדים להתעניין ולהכיר אתכם טוב יותר.
  2. לעקוב אחרי חוות הדעת וללמוד במה אפשר להשתפר. לא תמיד קל להסתכל בראי, אבל תתייחסו לזה כמו סקר עמדות שרץ כל הזמן והיות והוא אנונימי וחיצוני, סביר שעובדים מרגישים יותר נוח לכתוב שם. אתם באמת יכולים ללמוד במה הארגון צריך להשתפר בראייה של העובדים ולייצר תכנית פעולה.
  3. לדייק את מותג המעסק שלכם. אם אתם מציגים את עצמכם כארגון שנותן אפשרויות פיתוח קריירה והמון עובדים כותבים את ההיפך, כדאי שתבדקו את עצמכם, ספרו סיפור יותר אותנטי ותבנו אמון.
  4. לשאוב נתונים שיעזרו לכם להשיג משאבים לגיוס: בגלסדור אפשר לפתוח עמוד חברה בחינם ועדיין לקבל נתונים סטטיסטיים על כמה אנשים התעניינו בחברה, מאילו פרופילים ועוד. נתונים כאלה עוזרים לכם לבנות business case מול ההנהלה כדי לקבל משאבים, לפתח את מותג המעסיק ולבצע עוד פעולות נדרשות של גיוס שיווקי.
  5. להגיב לחוות הדעת. אפשרי בגלסדור. מענה של הארגון על מה שאומרים עליו מראה קודם כל שאכפת לו וגם משדר שקיפות ופתיחות לדיאלוג. מסקר שעשו ענו 62% מהמשיבים שהתפיסה שלהם לגבי החברה משתפרת כשהם רואים תגובה שלה. בארגונים מתקדמים אפשר לראות שהמשיב לתגובה הוא הרבה פעמים מי שמנהל את התחום עליו ניתנה חוות הדעת, ולפעמים אפילו זוכים למענה של המנכ"ל.

אם אתם רצים לקרוא את חוות הדעת על הארגון שלכם, קחו בחשבון שכדי לקרוא את כל חוות הדעת צריך להכניס חוות דעת אחת על הארגון שאתם עובדים / עבדתם בו. מחיר קטן לערך גדול שתפיקו מהאתרים הללו.

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail