"אתמול ההורים שלי באו ללינקדאין בפעם הראשונה. אני לא חושבת שהם התכוונו להביך אותי, אבל הם בהחלט הביכו. מאוד". את הפוסט המחיוך הזה פירסמה השבוע סופי סימונד, מגייסת בלינקדאין, אחרי ביקור של ההורים שלה במשרדי לינקדאין במסגרת יום Bring in Your Parents. בסרטון המשעשע שמצורף לפוסט סופי מצלמת את אבא שלה מסתובב במשרדי לינקדאין ומצלם כל דבר: מהנוף המרהיב, דרך המסדרונות המעוצבים ומסכי הענק ועד המטבחון. הסרטון שלה מלווה בכתוביות משעשעות של "יצא משליטה", "כל כך מביך", "אני לא יודעת למה הוא בכלל מצלם את זה…", ומשקף נקודת מבט של בחורה צעירה שרואה את ההורים שלה 'עפים' על מקום העבודה שלה.

יום Bring in Your Parents או בקיצור BIYP של לינקדאין מתקיים בחברה כבר 5 שנים ונועד לעודד את העובדים של לינקדאין לתת להורים הצצה לחיים המקצועיים שלהם. לפי לינקדאין מחקרים מראים שאחד משלושה הורים לא באמת יודע במה הילדים שלו עוסקים, אז הם הרימו את הכפפה והחליטו לשנות את המציאות הזו.

ביום הזה יש להורים הזדמנות לראות איך הילדים הגדולים שלהם מבלים יום עבודה, ולתת קצת הֶקְשר לשיחות סביב שולחן האוכל במפגשים משפחתיים. עבור העובדים של לינקדאין זו דרך להגיד תודה להורים שתמכו בהם בהמון דרכים שונות בחיים האישיים והמשפחתיים שלהם ולשתף אותם במציאות היומיומית שלהם. העובדים מסתובבים במשרדים ומציגים להורים את סביבת העבודה שלהם, מסבירים מה הם עושים, מה החברה עושה ואפילו מכירים את המשפחה לחברים לעבודה.

יוזמה שכזו מוציאה מהעובדים את מותג המעסיק במיטבו ומחזקת את תחושת השייכות של העובדים (ותכל'ס – של כל המשפחה) לארגון. בביקור כזה, העובדים משמשים כשגרירים של הארגון וסוחפים איתם גם בני משפחה אחרים להתגאות בעשייה ולחוש את ההנאה במקום בעבודה. ההורים הם אומנם לא מועמדים פוטנציאליים, אבל הם חלק חשוב בבניית מוניטין של הארגון כשיספרו עליו לכל מי שרק יסכים לשמוע.

הפוסט המשועשע של סופי על "תביא את ההורים שלך" בלינקדאין

בשנה הראשונה ליוזמה אירחו בלינקדאין 1400 הורים וב-2017 כבר הגיעו כ-4000 הורים משלושים משרדי לינקדאין בעולם להשתתף בפעילויות שמאורגנות בהתנדבות על ידי יותר מ-250 עובדים. מה שמגניב ביוזמה של לינקדאין זה שהיא רלוונטית לכל ארגון. לינקדאין מצידם מעודדים ארגונים נוספים להצטרף אליהם ואפילו מציעים עזרה ברעיונות וכלי עזר. בכל שנה מצטרפים עוד ועוד ארגונים בעולם ליוזמה (אגב, בחיל האויר הישראלי עושים את זה כבר יותר מעשרים שנה).

אבל הורים הם רק חלק מהסיפור. ארגונים היום הופכים את העובדים שלהם לשגרירים גם אצל הילדים. קחו לדוגמא את אינטל בישראל: הם נותנים לעובדים שלהם ערכה שלמה שאיתה הם מבקרים בכיתה של הילדים ומספרים לכל החברים על תחומי הפעילות של החברה. ההורים מגיעים לכיתה עם שלל אביזרים ועזרים (תלבושות של חדרים נקיים, סרטונים, משחקים חווייתיים, דוגמאות של מוצרים) ומעבירים פעילות מעניינת וחוויתית שבה הילדים ממששים, מנסים, מתחפשים, ואחר כך מגיעים הביתה ומספרים בהתפעלות על אמא של עמית שעובדת באינטל וכמה מעניין מה שעושים שם.

ההורה שמעביר את הפעילות מדבר את מותג המעסיק של הארגון והופך, בלי להרגיש, לשגריר שבונה מוניטין בקרב קהל רחב, גם אם יש לקהל הזה עוד כמה שנים עד שיגיע לשוק העבודה.

מפעילות עובדי אינטל לילדים

מפעילות עובדי אינטל לילדים

כמה ההורים שלך יודעים על העבודה שלך? הסרטון של לינקדאין ל - BIYP

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail