ב-2016 ערכה לינקדאין סקר תחת הכותרת המסקרנת "איך מועמדים רוצים להיות מגוייסים". הסקר נערך בקרב יותר מ – 26,000 חברי לינקדאין שפירטו את הרגלי חיפוש העבודה שלהם ו-7000 אנשים שהחליפו מקום עבודה בתקופה האחרונה וסיפרו מה היו הדברים שמשכו אותם למשרה החדשה.

אז מה הכי חשוב למועמדים לדעת על החברה?

66% ענו שחשובים להם התרבות והערכים של הארגון, 54% דרגו את ההטבות והפינוקים כאחד הדברים החשובים להם, ו – 50% דירגו את החזון והייעוד של הארגון. עם זאת, הסיבה הנפוצה ביותר לעזיבה של ארגונים היתה היעדר של אופק קידום והתפתחות, כך שניכר שגם האלמנטים הללו חשובים למועמדים במערך השיקולים שלהם.

אז בואו נדבר על פינוקים והטבות. יכול להיות שהוא נתפס כמרכיב שטחי במכלול הדברים שאתם מציעים כארגון, וגם נכון שכנראה שמי שמצטרף לארגון שלכם בשביל עוד הטבה או X שקלים כנראה גם לא ישאר לאורך זמן. עם זאת, המציאות (54% מהנסקרים) משקפת שזה חשוב, ואם נהיה כנים, נודה שזה בהחלט אחד הגורמים שמשקף תפיסת עולם ויחס לעובדים.

החוכמה הגדולה, כפי שמראה מאמר של גלסדור שפורסם ממש לאחרונה, היא לקשר את הפינוקים שלכם לעולם התוכן ולתחום העשייה של החברה, ואפילו לשקף את מותג המעסיק שלכם גם באמצעות ההטבות שאתם מציעים.

הנה כמה Highlights של הטבות ופינוקים מגניבים שמדגימים חשיבה מקורית של ארגונים והבנה עמוקה של מה העובדים שלהם צריכים ורוצים.

  • Reebok (שמתמחה בבגוד ספורט): שיעורי ספורט בחינם בכל שעה ביום, במתקני הכושר המגניבים של החברה.
  • פייסבוק: מגורים ואירוח חינם למתמחים. בפייסבוק שמציעה תוכניות התמחות לסטודנטים, מבינים שזו אוכלוסיה שבדרך כלל מתמודדת עם אתגר כלכלי בזמן הלימודים. זו הסיבה שפינוק כזה יכול להיות כל כך קוסם עבור סטודנטים. כל המתמחים של פייסבוק יכולים לקבל מגורים חינם והסעות חינם לעבודה (דבר שפחות מקובל בחו"ל).
  • אמריקן אקספרס: חמישה חודשים של חופשה משולמת בשכר מלא, לאמהות חדשות. זאת לאור העובדה שבארה"ב חברות כלל אינן נדרשות להציע חופשת לידה בתשלום. הערך של הורות וחיי משפחה מועבר בקלות באמצעות ההטבה הזו.
  • גוגל: (לא להבהל…) הטבת מוות. אף אחד לא רוצה לחשוב על ההטבה הזו אבל היא בעלת ערך רב אם אי פעם תצטרך אותה: גוגל נותנת לבן/בת הזוג של העובד הנפטר, 50% מהשכר של העובד למשך 10 שנים אחרי מותו. רעיון אנושי, נדיב ויצירתי.
  • Salesforce: חופשה בתשלום לצורך התנדבות. הגישה שלהם היא שאם אתה תורם ועושה טוב, החברה מתגמלת אותך. הם מציעים 6 ימי עבודה משולמים בכל שנה להתנדבות וגם נותנים לכל עובד 1000 דולר לתרום לכל מטרה שהוא בוחר.
  • Airbnb: קצבת טיולים. לכל עובד ב- airbnb יש קצבה של 2000$ בכל שנה כדי לטייל ולהתארח בדירה לבחירתו בכל מקום בעולם.

ויש עוד דוגמאות נחמדות של טורניר כדורגל גלובלי של חברת הייעוץ .Bain & Co אליו מוטסים בכל שנה כ – 1000 עובדים, סיוע של PwC בהחזר הלוואות סטודנטים ענקיות שמפחית כמה שנים משנות ההחזר, ועד – תאמינו או לא – מימון של ניתוחים לשינוי מין בגולדמן סאקס, ומימון הקפאת ביציות על ידי חברת  Spotify (חברה לשירות מוזיקה דיגיטלי).

טורניר הכדורגל הגלובלי של .Bain and Co. מותג מעסיק במיטבו

חשבתם שפינוקים והטבות זה החלק השטחי של מותג המעסיק? תחשבו שוב. הנה עוד דרך יצירתית להעביר לעובדים ולמועמדים פוטנציאליים מסרים של גיוון, שילוב חיי משפחה, התנדבות, בריאות העובד וחיבור לתחומי העיסוק של החברה ולתרבות הארגונית שלה.

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail