זהו. החופשות כבר נשכחו ותכניות העבודה ל- 2019 כבר ממש כאן. זה הזמן שלכם לבחון בכנות את הישגי הגיוס שלכם בשנה האחרונה ולהחליט איזו אסטרטגיה וטקטיקות גיוס תיישמו ב 2019, כדי להתמודד בהצלחה עם אתגרי הגיוס של העידן הנוכחי.

לקראת 2019, אספה חברת Smashfly (שמתמחה בטכנולוגיה לגיוס שיווקי), עצות והמלצות מארגונים מובילים שעושים גיוס שיווקי כבר שנים רבות כמו: יבמ, גוגל, דלתא תעופה, סטייפלס, ת'רמופישר, ספרינט ועוד המון אחרות. התוצאה: הדברים שיעזרו לכם להשיג יתרון תחרותי בעולם הגיוס החדש, על סמך דברים שעבדו ועדיין עובדים אצל המומחים. אז קבלו את 8 המיקודים שעליהם כולם מדברים (והחרוצים יכולים גם להעמיק בכל ה- 34), כי ביננו – אין חכם כבעל נסיון!

1. כשזה נוגע למועמדים, שחקו משחק ארוך  / Staples

אנחנו חיים בעולם של סיפוק מיידי – גם במקרה של איתור טאלנט. אנשי הגיוס וגם מנהלים מגייסים, מצפים לתוצאות מהירות ומיידיות, אבל המציאות היא שכמעט ואין שום דבר מהיר במציאת המועמד האידיאלי. התהליך הזה לוקח זמן וסבלנות. למרות שאנחנו רוצים את המועמד המושלם עכשיו, אנחנו נדרשים להתמקד כל הזמן בטיפוח מועמדים ובנייה של העתיד. ההגדרה של טיפוח היא תהליך וזו בדיוק המהות של גיוס שיווקי – זה תהליך, לא אירוע. זה לא לשלוח קמפיין שיווקי ולקוות שמישהו יגיב, אלא באמת להכיר ולהבין את קהלי היעד שלכם ולטפח אותם, לגדל אותם, לפתח אותם, להיות סבלני איתם. ככל שנהיה יותר פרואקטיביים ביצירת מחוברות אצל אנשים לפני שהם אפילו חושבים לעזוב את העבודה שלהם, כך יותר סביר שיחשבו עלינו כשיעזבו אותה בפועל. אנחנו חייבים לזכור שאנחנו בונים היום לטובת העתיד ושאם נעשה את זה בצורה עקבית, העתיד הזה יתן לנו החזר מדהים על ההשקעה.

2. בנו קהילות לעתיד / Google

כל ארגון יכול לבנות מאגר מועמדים שיענה על הצרכים העכשווים שלו, אבל עם כשרונות אמיתיים, העניין הוא קשר לאורך זמן. השקעה בקהילות היא פיתוח וטיפוח של מערכת יחסים לטווח ארוך, וזה כבר מעביר מסר שהחברה שלך מחוייבת להשקיע לא רק בלמלא משרות.

בגוגל למשל, יוצרים קהילות בכל העולם ולרוחב תעשיית הטכנולוגיה, כדי לחבר ולפתח כשרונות. לקהילות האלה יש הזדמנות לדבר בצורה ישירה עם עובדי גוגל, ללמוד איך עובד תהליך הגיוס ולהכנס למשאבים דיגיטליים שונים. זה מלהיב אנשים לגבי החברה ברמה האישית, מחבר אותם לתרבות ונותן להם הצצה להשפעה שיכולה להיות להם לפני שהם אפילו מרואיינים או מקבלים הצעה.

3. מהירות ופרסונליזציה: הזוג הדינמי של גיוס שיווקי / Delta Airlines

מועמדים לא רוצים לדעת למה הארגון שלך הוא מקום טוב לעבוד בו. הם רוצים להבין למה זה מקום טוב לעבוד בו עבורם. מעסיקים צריכים לבנות את האסטרטגיה שלהם סביב מועמדים, ערוצים ותוכן (The 3 Cs: Candidate. Channels. Content). ברגע שאתם מחליטים אילו כשרונות אתם צריכים, נדרש מכם להבין מהם הערוצים הכי טובים להגיע אליהם, איזה תוכן מתאים לכל ערוץ ואיך אתם יכולים להעביר את התוכן הזה בצורה שמותאמת אישית לכל מועמד.

מעסיקים גם חייבים לזוז מהר ב-2019. זהו שוק של מועמדים אקטיביים ולכן מהירות תנצח. התמקדו בדברים שיאפשרו למגייסים שלכם לבצע את תהליך המיון בצורה מהירה יותר: טפסים מקוונים קצרים יותר, צ'אטבוט לשאלות ותשובות וכלים אחרים.

4הגידו "כן" לשגרירי מותג /  Thermo Fisher Scientific

כשאתם רוצים לספר מי אתם כמעסיק ואיך העובדים שלכם משפיעים על העולם בעבודה אצלכם, האפשרות לרתום את קולות העובדים מספקת הזדמנות יוצאת דופן לעשות זאת. בת'רמו פישר התמקדו ב-2018 בבניית תכנית שגרירים, כדי לגייס את הכוח של 70 אלף קולות עובדים, שישתפו בסיפורים מלאי ההשראה שלהם. כדאי גם לכם לעשות זאת ב-2019 בגלל:

  • מודעות למותג: תכניות שגרירים מוצלחות מגדילות את הגשת המועמדות פי 10.
  • מחוברות עובדים: שגרור מגדיל את המחוברות של העובדים במדיה חברתית פי 9.
  • חסכון בעלויות: זה יכול לחסוך לכם המון כסף במדיה, שאותו אפשר להפנות לכלים, טכנולוגיה וערוצי גיוס. עשו את החשבון: קחו את מספר העובדים שלכם והכפילו במספר החברים שיש לכל עובד ברשתות החברתיות. גם אם לא כולם שותפים פעילים, אתם מגדילים משמעותית את החשיפה של המותג באמצעות שגרירים שבאמת יודעים לספר את הסיפור שלכם כמעסיק.

למרות שאנחנו רוצים את המועמד המושלם עכשיו, אנחנו חייבים להתמקד בטיפוח מועמדים ובנייה של העתיד. ההגדרה של טיפוח היא תהליך. וזו בדיוק המהות של גיוס שיווקי – זה תהליך, לא אירוע

5. שתפו רק בתוכן שאתם הייתם צורכים / Kforce, ERE Media

לתוכן יש כוח לעזור למועמדים פוטציאליים להחליט אם הם מתאימים לארגון שלכם. באמצעות בנייה של אסטרטגית תוכן שממפה כל שלב במסע של המועמדים שלכם, אתם יכולים לענות על השאלות שלהם, לתת להם הצצה לארגון שלכם, לספר סיפורים אמיתיים ועוד. ארגונים עם יתרון תחרותי לא רק מפרסמים משרות אלא משתפים בתוכן משכנע שמוסיף ערך, וזה כולל למה עבודה אצלם שונה מלעבוד בחברות דומות – מה שעוזר למועמדים בהחלטה שלהם אם להגיש מועמדות או להענות להצעה.

הסתכלו על סרטונים שאתם זוכרים או ששיתפתם ברשתות החברתיות מתחומים שונים, חשבו מה גרם לכם לשתף אותם ואז שלבו את הגורמים האלה בשיווק שלכם. בדרך כלל אלה סרטונים מצחיקים, עצובים או מפתיעים, או שכאלה שתומכים בערך או בדעה שאתם מאמינים בה, או שגרמו לכם להרגיש טוב לגבי עבודה שאנשים עושים בעולם.

6. בנו אתר קריירה יוצא דופן / Rally™ Recruitment Marketing

היכולת שלכם לבלוט מתחילה באתר הקריירה שלכם. זה אולי נראה דבר בסיסי, אבל יצירת חוויה משכנעת באתר קריירה, דורשת חשיבה מעמיקה וביצוע מצויין. זכרו שאתר הקריירה שלכם הוא המקום הראשון שאליו יגיעו מועמדים כדי ללמוד על החברה שלכם (לפי סקר של Talent Board) והמקום שאליו יתנקזו כל פעילויות השיווק שלכם מכיוון ששם מגישים מועמדות. לכן שווה להקדיש זמן ומחשבה כדי לבנות אותו בצורה נכונה ולהבטיח שיש בו תוכן משכנע, אותנטי ועדכני.

אתרי הקריירה הטובים ביותר עושים את הדברים הבאים: הם עונים בצורה בהירה על ה"מה" (מה מבדל אותנו כמעסיק, יישום של התרבות, אפשרויות קידום, פרסים וחוות דעת עליכם כמעסיק). משקפים את התרבות בצורה אותנטית (תמונות אמיתיות של עובדים בסביבת העבודה האמתית, סיפורים על הצוות ועל התפקידים, גיוון ועוד), מציגים משרות בצורה מושכת (תיאורי משרה שמראים WIFM עבור המועמד, תמונות, סיפורים וסרטים שממחישים את התפקידים). מאפשרים הגשת מועמדות קלה (מותאמים למובייל עם אפשרות להגיש משרה דרך פרופיל חברתי, מנהלים ציפיות של המועמדים על ידי הבהרה של השלבים הבאים).

 7. הקצו משרה ייעודית לגיוס שיווקי בצוות הגיוס שלכם / Fiserv

ההתנהגות של מועמדים השתנתה וסביר להניח, שמבנה צוות הגיוס שלכם לא התאים את עצמו לשינוי. כדי להשיג יתרון תחרותי בגיוס כשרונות, אתם צריכים שיהיה לכם כוח אדם ייעודי בצוות שלכם שיהיה אחראי על תחום הגיוס השיווקי ויישום פעילויות שוטפות בנושא.

ג'וליה לוי, שמנהלת את התחום ב- Fiserv, מספרת שלאורך רב הקריירה שלה היא עסקה בגיוס שיווקי ומדיה חברתית לצד התפקיד שלה, כשהיה לה 'זמן פנוי'. "אף פעם לא יכולתי להעניק לזה את הזמן ותשומת הלב שנדרשה ולכן גם התוצאות היו נמוכות. כשהגעתי ל Fiserv הקצתי משרה למנהל גיוס שיווקי וזו היתה אחת ההחלטות הכי טובות שעשיתי בקריירה שלי. כדי להיות תחרותי ב – 2019 והלאה, זה קריטי שתהיה לך משרה (או צוות) ייעודי לגיוס שיווקי. אז ניתן לבנות אסטרטגיה ואקוסיסטם כדי לתמוך בפעילות השיווקית של הגיוס. הנתונים שלנו מראים את הערך מעל ומעבר למצופה".

8. זה הזמן לאוטומציה / Proactive Talent

המטרה של אוטומציה היא להפחית את הפעולות החוזרות שנעשות על ידי אנשים. יישום אוטומציה באסטרטגיית הגיוס שלכם, ישפר את חווית המועמדים שלכם, יפחית את השחיקה של המגייסים ויחסוך לכם זמן וגם כסף.

דרך אחת שבה אתם יכולים לשלב אוטומציה היא לנצל כלים של בינה מלאכותית (AI) כדי להגביר את המחוברות של המועמדים שלכם. למשל, שימוש בצ'אטבוט לתקשורת שוטפת עם מועמדים ומענה על שאלות שלהם, בלי שיצטרכו לחכות לתשובה ממגייס עסוק. כלי בינה מלאכותית יכולים גם לעזור בתהליך הסינון וכך להעלות את איכות המועמדים ולהפחית את הזמן למילוי משרה. עוד אפשרויות אוטומטיות: שילוב של קישור בעמוד האחרון של הגשת המועמדות במערכת הגיוס שלכם, היא תשלח תזכורת אוטומטית למועמדים שלא סיימו למלא אותה וגם ניהול אוטומטי בהגדרות שאתם קובעים, שינהל את תקציב המדיה שלכם בקמפיינים של פרסום משרות.

 

בונים את תכנית העבודה ומתלבטים מה יהיה המיקוד שלכם בשנה הקרובה? כבר בחרתם אבל לא יודעים איך להתחיל? נשמח לחשוב ביחד אתכם ולספר לכם איך אנחנו כבר עושים את זה אצל לקוחותינו. בהצלחה!

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail