רוצים למשוך את המועמדים הטובים ביותר לארגון שלכם? הדרך לשם מתחילה בכתיבת תיאור משרה אטרקטיבי ורלוונטי לאנשים שאתם רוצים.

לינקדאין הוציאו מדריך מקוצר שבו הם נותנים 7 טיפים לכתיבת תיאור משרה שלא ניתן לעמוד בפניו (בתרגום חופשי). הטיפים, שמלווים בדוגמאות, מחדדים את המקומות בהם אפשר להשתפר גם בתחום הזה, שלכאורה אין בו הרבה משחק. אז זהו, שיש!

הטיפים של לינקדאין:

  1. נסחו שם משרה ברור: מודעה שתופסת את העין לאו דווקא תייצר יותר צפיות ומועמדים. אם מועמדים לא מבינים מה אתם מחפשים, הם לא יגישו מועמדות (לדוגמה:Web Marketing Guru, לעומת ניסוח פשוט וישיר יותר של אותו תפקיד שיהיה מובן למועמד: Digital Marketing Manager).
  2. היו נגישים ודיבוריים: תארו לכם שאתם מדברים עם חבר על כוס קפה. איך תסבירו את התפקיד? איך תתארו את תחומי האחריות שלו/ה? עכשיו, כתבו את תיאור המשרה בדיוק כך: בצורה נגישה ודיבורית, שמעבירה את אופיו של הארגון. לדוגמא: במקום: "המועמד נדרש להדגים יכולת לעבוד בסביבה לא מובנית ומשתפת", נסו: "שינוי היא לא מילה מפחידה עבורכם. אתם פורחים בארגונים שמתפתחים ומשתנים כל הזמן; אתם קופצים על הזדמנות לשתף פעולה עם עמיתים בפרויקטים".
  3. הראו למועמדים שיש להם ערך והשפעה: כמעט 60% מאנשים שהחליפו מקום עבודה אמרו שעברו למקום החדש כי הוא הציע מסלול קריירה משמעותי יותר. בתיאור התפקיד שלכם, הדגישו איך עובד של החברה יוכל להתפתח, ללמוד ולהשפיע – זה עוזר למועמדים לדמיין את האפשרויות העתידיות של הקריירה שלהם. לדוגמא: במקום: "זיהוי ופיתוח של אסטרטגיית מותג", נסו: "זו הזדמנות לעצב את העתיד של החברה. אתה תגדיר את מיצוב המותג שלנו ותבנה תוכנית/מפת דרכים אסטרטגית".
  4. משכו את המועמדים המתאימים: כישורים, השכלה וניסיון הכרחיים כדי לאתר ולהשיג את המועמדים המתאימים. קבעו את הכישורים ותחומי האחריות שנדרשים כדי לבצע את התפקיד בצורה מוצלחת. הימנעו מ"רשימת קניות" של יכולות (מומלץ 5-10) ואזנו בין מיומנויות רכות למקצועיות. חשבו על הרקע והניסיון הנדרשים. אבחנו מה חובה ומה יכול להיות יתרון.
  5. ציירו תמונה של התרבות הארגונית שלכם: שלבו בתיאורי המשרה את האישיות של החברה שלכם ומישכו כך את תשומת הלב של המועמדים הנכונים. אפשר להשתמש בחלק הזה כדי להסביר איך העובדים שלכם חיים את הערכים של הארגון. כדאי לשלב תמונות או קטעי וידיאו כדי להמחיש מה מיוחד בתרבות הארגונית שלכם. אל תדגישו רק את החלקים הטובים. תהיו יותר אמינים אם תאזנו את הפינוקים עם האזורים המאתגרים.
  6. כתבו בחשיבה של מובייל: רבים מהמועמדים מחפשים עבודה היום דרך הנייד (למשל: יותר מ-50% מהצפיות בלינקדאין הן מטלפונים ניידים). מסך קטן יותר אומר שכל מילה חשובה. הקפידו על תאורים מדויקים והשתמשו בפסקאות קצרות ובבוּלֶטים כדי לחתוך את הטקסט. בחנו את תיאור המשרה על הנייד שלכם כדי לוודא שאין יותר מ-3 scrolls down.
  7. פרסמו ושתפו. כמובן שלינקדאין ממליצים לעשות זאת אצלם, אבל יש עוד המון ערוצים שבהם אפשר להפיץ את הבשורה (ומומלץ להציץ במאמר שלנו על שגרירי מותג).

לקריאה נוספת כנסו למדריך המלא של לינקדאין (הם מבקשים להכניס פרטים, אבל אפשר לעשות בשנייה עם מילוי אוטומטי מהפרופיל שלכם). והנה כתבה נוספת עם דוגמאות שמיישמות בדיוק את הטיפים האלה ונותנות רעיונות נהדרים נוספים.

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail