בפוסט קודם (גיוס באמצעות תוכן) דיברנו על זליגת השימוש בתוכן מעולמות השיווק לעולמות הגיוס. אבל איך עושים את זה בפועל? אפשר לראות המון דוגמאות נהדרות לשימוש בתוכן איכותי, מרתק, מעורר השראה ומניע לפעולה, בו עושות שימוש החברות הגדולות בעולם על בסיס יומיומי.

קחו למשל את הסרטון הזה, שמתעד הצעת נישואין מפתיעה בחדר האוכל במשרדי גוגל בלונדון. הסרטון מתעד את ההפתעה שהכין שון, עובד גוגל בארה"ב, למייקל – בן זוגו שעובד בלונדון – כשטס עד אליו כדי להציע לו להתחתן ולעבור לעבוד אתו בסניף בארה"ב (על רקע החלטת בית הדין הפדרלי האמריקאי לאפשר נישואים חד מיניים). הסרטון הפך במהירות לוויראלי וזכה עד כה מעל ל-700,000 צפיות. בנוסף זכה הסרטון לאזכורים בכלי תקשורת מובילים. התוצאה ברורה: לצד השמחה על הזוג הטרי (מיותר לציין שמייקל אמר איי דו), מצייר הסרטון תמונה ורודה על גוגל כמקום עבודה שמח, ליברלי וכיפי – כזה שהכל יכול לקרות בו, אפילו בזמן ארוחת הצהריים. תוכן כזה הוא נכס דיגיטלי אדיר לגוגל כחברה שמבקשת לגייס כוח אדם איכותי לשורותיה, ודוגמה קלאסית לכוחו של התוכן בהשבחת מותג המעסיק.

והנה עוד סיפור מעורר השראה, שהתרחש במרכז שירות הלקוחות של זאפוס – מותג אמריקאי של בגדים ונעליין שעיקר פעילותו במכירה אונליין. עובדי השירות רגילים שמדי פעם נכנס אליהם המנכ"ל במהלך משמרת הלילה ועורך "מסיבת פיצה" במהלכה מגיעים למקום עשרות מגשים טעימים והעובדים מנשנשים להנאתם. אלא שלא מזמן נכנס המנכ"ל, ביקש את רשות הדיבור וסיפר לעובדים שהוא מתנצל אבל הערב הוא שכח להזמין את הפיצה. אז הוא הודיע לכולם שהוא משבית לכמה שעות את מרכז השירות, משלם לכל העובדים שכר מלא על המשמרת – אבל במקום לעבוד כולם מוזמנים להֶפי אָוֶור של משקאות חפשיים וריקודים בבר המקומי. כמובן שהכל צולם ועלה לערוץ היוטיוב של החברה, העובדים הפיצו ושיתפו את הסרטון – ומנייתו של מותג המעסיק זינקה אל על. מי לא ירצה לעבוד במקום שכזה?

Microsoft Garage – סוג של חממה סטארטאפיסטית, נועדה לעזור לעובדי החברה לפתח יוזמות מחוץ לשגרה היומיומית. מייקרוסופט גם מעניקה לעובדים הקיימים זריקת מוטיבציה רצינית וגם מאפשרת לעובדים פוטנציאליים להתרשם ולקנא – וכמובן לרוץ להגיש קורות חיים

לפעמים החדשנות היא לא רק באירועים מפתיעים שמתועדים במצלמה אלא פשוט תוכן מצוין באתר החברה, שמספר את סיפורה כמקום עבודה ועל החוויות שעוברים העובדים בחיי היום יום שלהם. כמו למשל באתר הקריירה של גולדמן סאקס, בו אפשר למצוא פרויקט צילומים מקסים שנקרא GS Snapshots. זהו למעשה אלבום תמונות שמתעד את עובדי החברה בסיטואציות שונות, שהמשותף להן הוא שכולן צולמו מחוץ למשרד. כך ניתן לראות את העובדים בבית הקפה של החברה, במהלך פעילות התנדבותית למען הקהילה, בזמן משחק כדורסל ועוד ועוד. המטרה ברורה: לעשות חשק להצטרף לחברה, לשלב בין עבודה לזמן איכות עם הקולגות וליהנות מהחוויה.

דוגמה נוספת לתוכן מצוין ניתן למצוא באתר AT&T, שם מחכים למועמדים הפוטנציאליים חידוני קריירה משעשעים, בהם הם יכולים לבחון את עצמם בשלל שאלות כמו "איזה גיבור-על הייטקיסטי אתה", או איזה סוג של עובד אתה מבין כמה דמויות. החוויה הקלילה מייצרת תחושה נעימה אצל הגולש, שמשחק להנאתו ועל הדרך גם סופג את ערכי המותג. אולי הוא אף ימשיך לאחר מכן לקרוא באתר, ובשאיפה גם יגיש קורות חיים למקום העבודה הנחמד הזה שמקדיש זמן כדי לייצר תוכן כיפי ונגיש.

במייקרוסופט בחרו להקים פרויקט מקסים בשם Microsoft Garage – סוג של חממה סטארטאפיסטית שנועדה לעזור לעובדי החברה לפתח יוזמות ורעיונות שעולים במוחם תוך כדי עבודה ולא קשורים לשגרה היומיומית. החברה מזמינה את הגולשים להביע את דעתם על הפרויקטים, המוצגים באתר, ולתת פידבק והצעות לשיפור וייעול, וכן להציע רעיונות משלהם – תוך הבטחה שהרעיונות המוצעים ישפיעו על עתידם של המיזמים בפרויקט. הפלטפורמה הזו משיגה מטרה כפולה: גם מעניקה לעובדים הקיימים זריקת מוטיבציה רצינית וערך מוראלי, וגם מאפשרת לעובדים פוטנציאליים להתרשם ולקנא – וכמובן לרוץ להגיש קורות חיים.

ואגב מייקרוסופט, החברה מפעילה מזה שנים עמוד פייסבוק פעיל ומעניין בשם Women of Microsoft – שמתעד סיפורים מחיי היום יום של נשים המועסקות בחברה. לעמוד יש יותר מ-74,000 עוקבים (בעיקר עוקבות כנראה), והוא מעלה פוסטים על בסיס יומיומי. גם זה חלק מטיפול במותג המעסיק, ומיצובו ככזה המעודד נשים להצליח ולהתקדם לעמדות בכירות בהייטק. הזדמנות מצוינת לרמוז למועמדות פוטנציאליות לאן כדאי להן לשלוח את קורות החיים שלהן בפעם הבאה שיחפשו עבודה.

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail