כשמולקה, מהנדסת צעירה מגרמניה, הגיעה לראיון למשרת מחקר ופיתוח בחברת הרכב הנחשבת מרצדס-בנץ, היא הוזמנה להיכנס לדגם חדש ויוקרתי של מרצדס. הנהג שחיכה לה ברכב היה דיטר, מנהל החברה,  שראיין אותה לתפקיד בעודם 'עושים סיבוב' באזור.

מרצדס-בנץ היא אחת החברות שמיישמת את טרנד הגיוס החדש-ראיון של מועמדים במקומות יצירתיים, נינוחים ובעיקר, לא רשמיים. זהו אחד הפורמטים החדשים שמשמש כמשְלים לראיונות המסורתיים.

מיומנויות רכות הן אינדיקטור חשוב מעין כמוהו להצלחה העתידית של מועמד, אבל חלק מהמיומנויות החשובות ביותר-כמו ניהול של שיחות קשות, התמודדות עם עיכובים ופתרון בעיות-הם גם הקשים ביותר לבדיקה בראיון מסורתי. ראיונות בסביבה לא רשמית הופכים לאפשרות מושכת, מכיוון שהם מאפשרים למועמדים להוריד את ההגנות שלהם, ולמראיינים לבחון את האישיות ואת המיומנויות הרכות של המועמדים בקונטקסט חדש. מגייסים של חברות מובילות בעולם לוקחים היום את המועמדים שלהם למסעדות, בתי קפה, מכוניות ואפילו לגלגל ענק, הכל במאמץ להעריך את המרואיינים בצורה יותר אותנטית.

במקרה של מרצדס-בנץ, מעבר ליתרונות האלה, החברה מינפה את ההזדמנות גם כדי לתת למועמדים הצצה קרובה יותר על מוצרי החברה. כשדיטר הסיע וראיין את מולכה, אין ספק שהשיחה שלהם נראית יותר רגועה וחברית (אפשר להציץ בסרטון), אבל מולכה גם מנצלת את ההזדמנות כדי להבליט כמה יכולות טכניות שלה. כשהם נתקעים בפקק למשל, היא שאלה את דיטר על המערכות האוטונומיות של הרכב וקיבלה הסבר על המורכבות שלהן ועל האתגרים ההנדסיים המעניינים של היחידה אליה התראיינה (ולבסוף גם גוייסה). "אני חושב שהרעיון שהמפתחים העתידיים שלנו יכולים ממש לגעת במוצר מהדקות הראשונות שלהם בחברה, מאוד הגיוני" אומר דיטר. "אחרי הכל, המוצרים והטכנולוגיה שלנו הם הטיעונים המרתקים המשכנעים ביותר כדי להתחיל קריירה במרצדס-בנץ".

דיטר ומולכה בראיון עבודה תוך נסיעה מפנקת במרצדס

ראיונות בסביבה לא רשמית מאפשרים למועמדים להוריד את ההגנות שלהם, ולמראיינים לבחון את האישיות ואת המיומנויות הרכות של המועמדים בקונטקסט חדש

וולט בטינגר, המנכ"ל של חברת צ'רלס שוואב (אחד הבנקים הגדולים בארה"ב), מזמין את המועמדים לארוחת ערב לא רשמית ואז מבקש מהצוות שלו לגרום לכך שיהיה בלבול כלשהו בהזמנה של המועמד. הגישה המיוחדת הזה משרתת אותו בשני אופנים: היא מורידה את חוסר הנעימות שיש בראיון רשמי, וגם נותנת לו הזדמנות לראות איך המועמד מגיב לסיטואציה לא צפויה. עבור המנכ"ל זוהי בדיקה פשוטה כדי לבחון את העוצמות ואת האישיות של המועמד, יותר ממה שיכול כל ראיון משרדי לעשות. "כולנו נעשה טעויות" הוא אומר. "השאלה היא איך נתאושש כשנעשה אותן, ואם נתנהג בכבוד לאחרים כשם יעשו אותן".

ב-Havas (אחת מחברות הפרסום, התקשורת ויחסי-הצבור הגדולות בעולם, עם פעילות ביותר ממאה מדינות), הבינו שגישה יותר הרפתקנית יכולה להיות מאוד משתלמת: גם לשפר את החוויה של ראיון מסורתי וגם להמחיש את התרבות הארגונית של החברה. Havas לוקחת את המועמדים שלה לראיון על לא פחות מגלגל ענק! בגובה רב, המועמדים מורידים את ההגנות ול- Havas יש אפשרות להשוויץ בתרבות הכיף של החברה וגם ביצירתיות הרבה, כיאה לחברת פרסום.

הם שכרו את הגלגל הענק האייקוני בשיקגו לפרק זמן של שעתיים, שבהן ראיינו המנהלים הבכירים של החברה 30 מועמדים. הם הגבילו כל ריאיון לשני סיבובים של הגלגל-בדיוק 15 דקות. שילוב של עוד כמה הרפתקאות יצירתיות, איפשר למראיינים להתרשם מהאישיות ומהיכולות האישיות של המועמדים בסביבה לא קונבציונאלית.

לטרנד החדש של הראיונות יכולים להיות עוד רעיונות רבים ויצירתיים שמתאימים לארגון שלכם. מה שחשוב הוא שכשאתם מראיינים מועמדים בסביבה לא פורמלית, הם מרגישים יותר נוח, מביאים את האני האמיתי שלהם וגם מאפשרים לכם כארגון, להדגיש את הייחוד שלכם.

לכתבה של לינקדאין

חוויות מראיון על גלגל ענק עם HAVAS

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail