ראיונות הוידאו נכנסו לסל כלי הגיוס בשנים האחרונות ולא מעט חברות, גם בישראל, כבר שילבו אותן ככלי משמעותי בתהליך הגיוס. עבור מועמדים וגם עבור מגייסים, זהו כלי שמאפשר סוג של מפגש "פנים אל פנים" אבל תוך גמישות בעריכת הראיון עבור המועמד והמגייס או המנהל המגייס שצופה בו. בישראל ניכר שהראיונות המוקלטים עדיין בשימוש מוגבל למדי: הם נשלחים למועמדים רחוקים כדי לחסוך הגעה לחברה או במקרים של התלבטות בשלבים המוקדמים של הסינון (בדרך כלל אחרי ראיון טלפוני), אך לא מחליפים לגמרי את הסינון הטלפוני של מועמדים.

קת'אי פסיפיק איירוויז, חברת התעופה הלאומית של הונג קונג, מדורגת באופן עקבי כאחת מחברות התעופה הטובות בעולם, בין השאר, גם בזכות הדגש האדיר על גיוס האנשים הטובים ביותר. כדי להגיע ליותר מועמדים ולמצוא מועמדים איכותיים לפני המתחרים, התחילה החברה להשתמש בפלטפורמה של ראיונות מוקלטים במגוון הזדמנויות והצליחה להגיע לכמה הישגים מרשימים בהחלט!

קיצור זמן הגיוס לשבועות במקום חודשים: קת'אי פסיפיק איירוויז מקבלת יותר מ- 300 מועמדויות בשבוע לתפקידי שירות-לקוחות ודיילות. לפני השימוש בראיונות המוקלטים הם הסתמכו על תהליך סינון ידני: סינון קורות חיים, ראיון טלפוני, פעילות קבוצתית וראיון סופי פנים אל פנים. בתהליך הזה לקח להם חודשים למלא משרות פנויות. השימוש שלהם בפלטפורמת הראיון המוקלט החליף את הסינון הטלפוני: מועמדים יכולים להשלים אותו בזמנם הפנוי ואלה שעוברים את הראיון מוזמנים למשרדים לסבב הערכה סופי. היכולת להפחית שלבים בתהליך הגיוס הפחיתה עבורם את אורך התהליך משלושה חודשים לשבועיים- שלושה. גם הנתון המטריד של אי הגעה לראיונות (no-show) שעמד אצלם על 30%, ירד בצורה דרמטית והגדיל את היצע המועמדים.

איתור בוגרים: ירידי תעסוקה נחוצים פעמים רבות כדי לאתר בוגרי אוניברסיטאות/ מכללות ולא פחות חשוב – כדי לבנות מוניטין כמעסיק בקרב קהל המועמדים החשוב והאיכותי של בוגרים וסטודנטים. כדי לפגוש כמה שיותר מועמדים באירועים כאלה, התחילה קת'אי פסיפיק איירוויז להשתמש בראיונות מוקלטים גם עם סטודנטים בירידי תעסוקה. הם מספרים שבשנים קודמות סטודנטים נדרשו לעמוד בתור במשך שעות כדי לפגוש מראיין של החברה לחמש דקות. עכשיו הם מביאים אייפדים לירידי תעסוקה והסטודנטים פשוט עונים על שתיים או שלוש שאלות שמאפשרות לסנן אותם וליצור קשר עם המתאימים. המהלך הזה מאפשר לקת'אי פסיפיק איירוויז לשקול כל סטודנט שמעוניין לבחון אפשרויות אצלם, ולא רק את אלה שראשונים בתור.

בחינת כישורים: מכיון שהפרופיל של סטודנטים שרק סיימו את לימודיהם יכול להראות מאוד דומה על הנייר, המדיום של וידאו מאפשר לבחון ולאתר כישורים מסויימים שנדרשים כדי להצליח בחברה, ולהגיע ליותר מועמדים מתאימים. באופן דומה, ראיונות מוקלטים עוזרים להם גם באזורים של בחינת שפה שחשובה מאוד בתפקידים הללו. קורות חיים או מבחנים כתובים לא מספיקים כדי לבחון עד כמה טוב המועמד שולט בשפה. השאלות שהם מציגים למועמדים בשפה הנדרשת עוזרים להם עכשיו לבחון עד כמה הוא שוטף באותה שפה.

מיתוג מעסיק: כמעט כל הפלטפורמות של ראיונות מוקלטים מאפשרות שילוב של וידאו. האפשרות הזו היא במה מדהימה לכל ארגון להעביר מסרים של מותג המעסיק שלו וגם להראות את סביבת העבודה, את הצוות ואפילו לשלב מסר ממנהלים מגייסים כפתיח לראיון. קת'אי פסיפיק איירוויז משתמשת באפשרויות האלה כדי למשוך  מועמדים בעדיפות גבוהה, והתוצאות מרשימות: 90% מהבוגרים שמשתתפים בראיון הזה, גם מסיימים אותו.

קת'אי פסיפיק אירוויז

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail