בסוף החודש עלה לאויר אתר הקריירה של אסותא מרכזים רפואיים, רשת בתי החולים הפרטית והמוכרת. ברשת, שכוללת 7 מרכזים רפואיים ברחבי הארץ ומונה כ-3000 עובדים, מכנים את אתר הקריירה החדש "שער הכניסה לארגון".

השקת אתר הקריירה היא אבן דרך ראשונה במהלך אסטרטגי שמובילים מחלקת הגיוס ואגף משאבי אנוש של אסותא בשנה האחרונה בליווי של צ'וייסס. פגשנו את מתן ליס, מנהל הגיוס ותכנון כוח-האדם של רשת אסותא מרכזים רפואיים, כדי לשמוע על האתגרים, התובנות והדרך שעברו עד עכשיו, וביקשנו ממנו גם כמה טיפים בשבילכם.

ספר קצת על אתגרי הגיוס של אסותא ולמה החלטתם ללכת על מהלך אסטרטגי בגיוס.

"זה לא סוד שיש אתגרי גיוס אדירים בתחום הבריאות, מכיוון שזה שוק עבודה עם היצע נמוך של מועמדים וביקוש גבוה מאוד. אנחנו מתמודדים עם מחסור אדיר במועמדים בתחומים של סיעוד (אחים ואחיות), רפואה ומקצועות הבריאות ולכן זה ממש לא טריוויאלי לבלוט ולמשוך מועמדים איכותיים.

תמיד ידענו שאסותא היא מותג חזק ושאנשים מכירים אותנו, ולמרות זאת, לא הגיעו אלינו מספיק מועמדים מתאימים. לכן, החלטנו שאנחנו צריכים להגיע באופן יזום אל המועמדים-גם לכאלה שלא מחפשים עבודה, ובדרכים יצירתיות יותר. בתקופה שקדמה לפרוייקט, עשינו כל מיני פעולות כמו קמפיינים גיוסיים בפייסבוק, ימי זרקור וכדומה, אבל עם הזמן הבנו שאנחנו צריכים ללכת על מהלך אסטרטגי יותר ולבנות תשתית שתאחד את כל פעילות הגיוס באסותא. כשיצאנו לדרך, היה ברור לנו שאנחנו צריכים לשנות תפיסה ולהתחיל לעבוד בגישה שיווקית כלפי מועמדים, בדיוק כמו שאנחנו עושים באסותא כלפי לקוחות/מטופלים".

מה היה תהליך העבודה?

"כשהתחלנו בתהליך, רצינו ליצור משהו יותר אישי בחווית המועמד: לתת למועמדים מידע על תהליך הגיוס שלנו, לגרום להם להכיר את אסותא כארגון מעבר למשרה בה הם מתעניינים. המטרה שלנו היתה להגיע לא רק למועמד שנמצא בתהליך אלא לכל קהל המועמדים הפוטנציאלי, כדי שיכירו אותנו יותר טוב. ראינו מה עושות חברות מובילות בעולם והחלטנו גם אנחנו להקים אתר קריירה שיתן לנו פלטפורמה טובה לזה. רק כשהתחלנו, הבנו שנושא הגיוס השיווקי הרבה יותר רחב ועמוק מהאתר שעליו חשבנו.

התחלנו את התהליך עם בניה של מותג המעסיק שלנו, כי בלעדיו לא יכולנו לצאת לדרך. גם אם יש לך אתר או כל פלטפורמה אחרת, אין לך מה לעשות איתם אם אתה לא מבהיר מה מייחד אותך כמקום עבודה ולמה כדאי לבוא לעבוד אצלך. אחד הדברים שידענו הוא שאנחנו לא רוצים לדבר בסיסמאות שדומות לכולם. רצינו לספר את הסיפור שלנו ולהעביר תחושה אמיתית.

צללנו לתוך תחקיר שבו רואיינו פונקציות מקצועיות, עובדים ומנהלים-בעיקר מקהלי היעד אליהם כיוונו, וחקרנו את תהליך ונתוני הגיוס. בדקנו מה מועמדים שלנו חווים בכל שלב בתהליך וסקרנו תוכניות ארגוניות וחומרים נוספים שמשקפים את אסותא כמעסיק. בתהליך הזה הצלחנו לדייק מה מייחד אותנו ולהבין שמה שאנחנו יודעים בתוך הארגון, לא בהכרח יודעים בחוץ.

השלב הבא היה להקים את אתר הקריירה. זה אתר תוכן שממוקם באתר הבית של אסותא ויש לו מקום של כבוד על הסרגל הראשי באתר שגולשים בו אלפי אנשים בכל חודש וחלקם יכולים להיות מועמדים פוטנציאליים שלנו. היתה כאן עבודה משותפת עם השיווק, מערכות מידע ורתימה של ההנהלה כדי לאפשר לנו להקים את האתר. במקביל עבדנו על יצירה של תוכן מעניין ומהנה שמעביר את מותג המעסיק שלנו: איתרנו סיפורים מדהימים, רתמנו עובדים ומנהלים להשתתף, ערכנו ימי צילום בכמה אתרים של אסותא, הפקנו שלושה סרטוני עובדים לקהלי היעד שונים ועוד פעולות תוכן. זה היה מאמץ לא פשוט אבל בכל התוכן הזה, אנחנו משתמשים היום לא רק באתר הקריירה אלא במגוון פלטפורמות גיוסיות אחרות, כולל רשתות חברתיות.

בשלב הזה התחלנו להבין שיש המון מהלכים נוספים שאנחנו יכולים לעשות ולשפר במקביל כדי להגביר את כמות הגיוסים. שיפור של חווית המועמד בכל המקומות שבהם הוא פוגש את אסותא, עבודה פנים ארגונית מול עובדים שלנו שהם כוח שיווקי אדיר, פעילויות מול מתמחים שנמצאים במשך תקופה מסויימת באסותא, סטודנטים ועוד".

להביא תפיסה חדשנית, אסטרטגית ומעמיקה ולבנות תשתית שמיישמת אותה ומחזקת את המותג, הופכים את הגיוס לשותף עסקי של הארגון

אתר הקריירה של אסותא

מה היו האתגרים המרכזיים שלכם?

"אחד הדברים הכי משמעותיים הוא לשכנע את ההנהלה שגיוס הוא לא רק הצעת משרה אלא תפיסה מערכתית ואסטרטגית ולקבל את ברכת הארגון למהלך כזה. זה אתגר גדול בעיקר כשהארגון רגיל לכך שמחלקת השיווק עוסקת במותג אסותא, ולא תמיד מבינים מה ההבדל בין "למכור" את אסותא ללקוחות לבין "למכור" אותה למועמדים. לשמחתי, הצלחנו לשכנע ולקבל אור ירוק, גם תקציבי, ההנהלה שלנו שתומכת בחדשנות. היה לנו שיתוף פעולה מצויין משותפים בתוך הארגון, כמו מערכות מידע, שיווק, דוברות ומשאבי אנוש. זה מהלך שיוצאים אליו ביחד, וגם אם זה דורש עבודת הסברה מול השותפים, זה שווה את המאמץ.

הפרוייקט, שהוא מהלך שצריך להשקיע בו גם זמן, קרה, כמובן, במקביל לעבודת הגיוס השוטפת. השוטף לא יכול לעצור, אבל היה ברור לנו שאנחנו חייבים להתרומם מעליו בגלל שהתשתית כל כך חשובה לעתיד – גם אם לבנות אותה לוקח יותר זמן ממה שרצינו ותיכננו. העובדה שהיה לנו חברה חיצונית שמביאה מומחיות בגיוס שיווקי והיתה איתנו לאורך הפרוייקט בשיתוף מלא, גרמה לדברים לזוז קדימה".

ספר קצת אלו פידבקים קיבלתם בתוך הארגון.

"חלק בלתי נפרד מבניית התשתית הוא מהלך פנים ארגוני מול ההנהלה, מנהלים ועובדים. יצאנו ל-roadshow בכל ההנהלות והפורומים הניהוליים, הסברנו, הראנו, הדגמנו, עשינו קמפיין פנים ארגוני לעובדים. הפידבקים היו מדהימים לרוחב כל הארגון.

תפיסת הגיוס החדשה וגם היישום שלה זכו לעניין גדול ותגובות נלהבות מהיו"ר, מהמנכ"ל ומהשדרה הניהולית של אסותא. כשהם ראו את הדברים בעיניים-את העובדים שהם מכירים שמספרים סיפורים אמיתיים על אסותא כמקום שאוהבים לעבוד בו, ראו תמונות וסרטונים, היתה שם התרגשות אמיתית. כ-50 עובדים שהשתתפו בכתבות ובסרטנים הפכו לסלבס בארגון. היתה תחושה של גאווה גדולה לייצג את אסותא.

בשלב הזה ממש ראינו את האסימונים נופלים בהנהלה ועם השותפים שלנו בתוך הארגון. כולם הבינו שמותג המעסיק של אסותא חשוב מעין כמוהו ומחזק את המותג של החברה. זה היה דבר מדהים לראות".

מה מבחינתך ההישגים הגדולים של מהלך כזה?

"ההישג הגדול הוא בראש ובראשונה בנייה של פלטפורמות שאני בטוח שתאפשר למועמדים להכיר אותנו הרבה יותר לעומק ולבנות מוניטין כמעסיק, כדי למשוך מועמדים איכותיים. עוד לפני שהשקנו את האתר, פרסמנו סרטון של מערך קשרי הלקוחות שלנו (גם שם יש לנו אתגר גיוסי) שהגיע ל 15 אלף צפיות ב-3 ימים עם תקציב קידום של 200 שקלים בלבד!

גם העובדה שהתחלנו להתעסק במדידה של אפקטיביות הפעילויות שאנו מבצעים, היא יתרון עצום של כניסה למהלך כזה. כשהגיוס מסתכל על דברים בתפיסה שיווקית, מודדים כל דבר וזה נותן המון תובנות שהיו חסרות לנו קודם. אלה נתונים כמותיים וגם איכותניים שבאמצעותם אנחנו מכירים את המועמדים שלנו ומצליחים להשתפר.    

אחד הדברים שקרו ומאוד שמחו אותי, הוא מיצוב של הגיוס בתוך הארגון. להביא תפיסה חדשנית, אסטרטגית ומעמיקה ולבנות תשתית שמיישמת אותה ומחזקת את המותג, הופכים את הגיוס לשותף עסקי של הארגון".

איזו עצה יש לך למי שחושב ליישם גיוס שיווקי אצלו בארגון?

אני חושב שאחד הדברים הכי חשובים הוא להבין שהולכים למהלך ארוך טווח. זו לא מודעה, פלייר, דף נחיתה או קמפיין בפייסבוק. הדברים האלה כמובן משולבים בתוך המהלך הכולל, אבל זה מהלך עמוק וזה אומר שלא כל הדברים נפתרים מיידית כמו קסם, אלא בהדרגה ובצורה תשתיתית.

ככל שנכנסים לפרוייקט, מבינים כמה דברים אפשר לשפר שבכלל לא חשבת עליהם. גם אם זה לוקח זמן, היתרונות של העומק ושל המערכתיות, מביאים ערך מוסף אדיר. יש לנו תכנית עבודה סדורה לשנה הקרובה כי היום אנחנו מבינים מה אנחנו הולכים להרוויח מזה.

 

רוצים לדבר עם מתן? אפשר ליצור איתו קשר במייל: matanl@assuta.co.il

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail