לפני כמה ימים נצבעה תל אביב, כמו ערים רבות אחרות בעולם, בצבעי דגל הגאווה והזכירה לנו עד כמה תחושת השייכות וערכים של שיוויון וקבלה, הם הדברים שמשקפים את עוצמת היום יום שלנו כבני אדם וגם כעובדים. חברות רבות בארה"ב כמו בן אנד ג'ריס, ליוויס, טרגט, גאפ, טייד ועוד מציגות כבר כמה שנים את תמיכתן בקהילת הלהט"ב באמצעות קמפיינים פרסומיים. ההיבט הציבורי של חברות הוא רק אחד המדדים שמופיע באינדקס השיוויון התאגידי (Corporate Equality Index-CEI) שמתפרסם בארה"ב מאז 2002.
אינדקס השיוויון התאגידי מדרג עבור קהילת הלהט"ב את הארגונים בארה"ב שהכי טוב לעבוד בהם. משתתפות בו מעל 5000 חברות, בהן החברות הנסחרות הגדולות ביותר ב-Furtune 500 ,200 חברות עורכי הדין המובילות ומאות חברות נוספות ציבוריות ופרטיות בגודל בינוני וגדול.
מעסיקים שדורגו בדוח ה-CEI ביצעו צעדים קונקרטים כדי להבטיח שיווין גדול יותר עבור עובדי להט"ב ובני משפחותיהם באמצעות מדיניות נגד אפליה, הטבות זהות לעובדי להט"ב ובני משפחותיהם (כמו למשל מתן כיסוי ביטוח בריאותי לבני זוג מאותו מין וכן כיסוי ביטוחי לטרנסג'נדרים בהתאם לצרכיהם), פרקטיקות שונות כמו הדרכה ומדדי אחריותיות (accountability) שנועדו להכליל להט"ב ומימד נוסף של מחויבות ציבורית לשיוויון של להט"ב. הדרך שעבר התחום באה לידי ביטוי בתוצאות הדוח של 2018 בו הגיעו 609 ארגונים לדרוג של 100% לעומת 13 ארגונים בתחילת הפעילות ב-2002.
תפיסת העולם השיוויונית והמקבלת של ארגונים כלפי עובדיהם, באה באופן טבעי לידי ביטוי גם בדרך שבה הם פונים למועמדים שלהם. בשנים האחרונות, אנחנו פוגשים במותג המעסיק של לא מעט חברות, מסרים של "אצלינו אתה יכול להיות עצמך".
אחת הדוגמאות היא SAP שהסלוגן שלה "הבא את כל מי שאתה. היה כל מה שאתה רוצה להיות" (זה תמיד נשמע טוב יותר באנגלית: Bring Everything You Are. Become Everything You Want). באתר הקריירה שלהם פגשנו את בוני, אחת המנהלות שעובדת בארגון כבר 21 שנים. בסרטון עובדים היא מדברת על כך שהיה חשוב לה לעבוד במקום עם אוירה מקבלת, שבו יכלה כבר לפני 25 שנים להיות מי שהיא באמת. היא לא רצתה להיות אדם אחד בעבודה ואחד בבית ורצתה להרגיש חופשיה לדבר בחופשיות על בת הזוג שלה גם בעבודה.
עוד דוגמה שממחישה מותג מעסיק ליברלי, שיויוני ומקבל היא סרטון שמתעד הצעת נישואין מפתיעה בחדר האוכל במשרדי גוגל בלונדון. הסרטון מתעד את ההפתעה שהכין שון, עובד גוגל בארה"ב, למייקל-בן זוגו שעובד בלונדון' כאשר טס עד אליו כדי להציע לו להתחתן ולעבור לעבוד אתו בסניף בארה"ב (על רקע החלטת בית הדין הפדרלי האמריקאי לאפשר נישואים חד מיניים). סרטון שכזה שנמצא ברשת כבר כמה שנים והגיע לכמעט 850 אלף צפיות, מדגים את האוירה הארגונית בגוגל: בעצם הבחירה של שון להציע את ההצעה במקום העבודה, בשיתוף הפעולה המדהים שקיבל מחבריו לעבודה שהיו שותפי סוד, ומעביר מסר ברור וחשוב לקהילת הלהט"ב שגוגל היא המקום בשבילם (לרגשנים, קפצו ישר לדקה 2:00).
בורגר קינג בפרסומת תמיכה בקהילה הלהט"ב
כשצ'אד נולטון, סמנכ"ל במייקרוסופט, הבין שבנו מתחיל להזדהות כבת כבר בגיל 3, הוא תמך בו אבל גם חשש מאוד מה יקרה לו בעתיד מבחינת ביטחון ותחושת שייכות. בתוך המסע המטלטל שעברו הוא ומשפחתו, מחשבה אחת ניחמה את צ'אד: "אולי לא יקבלו אותה (את הבת) בכל מקום בעולם, אבל ידעתי שיום אחד תהיה לה עבודה במייקרוסופט. היא תמיד תתקבל כאן בזרועות פתוחות".
את התחושה הזו חולק צ'אד עם עובדים רבים אחרים בקהילת הלהט"ב. "אני באמת מאמינה שהעבודה במייקרוסופט שינתה את חיי" אומרת מישל צ'ן, מהנדסת תוכנה לסבית שעובדת בחברה. "אף פעם לא פגשתי כל כך הרבה אנשים שבאמת רצו ללמוד עלי יותר וקיבלו אותי כמו שאני".
מייקרוסופט היא אחת החברות שמדורגות בדירוג המקסימלי במדד ה-CEI מזה עשור. כבר ב-1993 היא היתה הראשונה מבין חברות ה-Fortune 500 שנתנה הטבות זהות לבני זוג בני אותו מין וכללה את נושא הזהות המינית במדיניות האפליה שלה. מאז, מייקרוסופט ממשיכה בפעילות ענפה בתוך החברה (בין השאר בקבוצת העובדים GLEAM שמונה היום יותר מאלפיים עובדים בעולם), בשיתופי פעולה שמקדמים את הערכים שלה בשוק העבודה, ואפילו נותנת ביטוי לגיוון והכללה במשחקי ה- Xbox.
Leave a Comment