לאחרונה התחלנו בפעילות של בניית רשת 'שגרירי מותג' עם אחד מהלקוחות שלנו. התחלנו בקטן – 30 עובדים ממגוון עיסוקים, שמהם ביקשנו לדוורר את חווית עבודה האישית שלהם במילים שלהם, ברשתות שבהן הם פעילים, עם חברים, קולגות, קבוצות מקצועיות. תוך שעות וכמו קסם, התחילו השגרירים שלנו לדבר את מותג המעסיק של החברה, בצורה יצירתית, במגוון פלטפורמות ובאותנטיות ששום פוסט ארגוני לא יכול להתחרות בה.

'ליצור תוכן' נשמע דבר די מסובך. האמת? זה נכון ולא נכון. מצד אחד תוכן איכותי שבאמת יספר סיפור, יעניין וימשוך אנשים, דורש התמחות והוא גם צריך לשקף בחוכמה את מותג המעסיק שלכם. כל ארגון שרוצה למשוך מועמדים באמצעות תוכן, צריך ליצור בסיס תוכן איכותי בסגנון עיתונאי – כלומר, סיפורי, מעניין, כייפי – שישמש אתכם במגוון פלטפורמות. ולמה גם לא נכון? כי היום, בעידן שבו תמונות וסרטונים שולטים, כל עובד שרוצה בכך, יכול ליצור תוכן שישקף את מותג המעסיק שלכם ואפילו די בקלות.

אחת הרשתות הפעילות היום בעולם וגם בישראל היא האינסטגרם. חשבנו בהתחלה שהיא בשימוש של צעירים יותר (דור ה – Y וה-Z) אבל גילינו שלאו דווקא. גם חברים בעשור השלישי מפגינים שם יצירתיות רבה. זהו ערוץ ויזואלי עם מעט מאוד מלל, שמאפשר לספק למועמדים הצצה לתוך הארגון, התרבות, האנשים, ולמשוך אותם להגיש מועמדות ואפילו להצטרף.

בפוסט שפירסמה אליסון קלארק מ-WeddingWire (מרקטפלייס גלובלי שמחבר בין מתחתנים לבין חצי מליון ספקים בתחום החתונות ופעיל ב-15 מדינות בצפון ומרכז אמריקה, אסיה ואירופה), היא מספרת איך בארגון שלהם הם ממנפים תוכן שהעובדים יוצרים ועושים שימוש מדהים באינסטגרם.

יש מושג בגיוס שיווקי שנקרא (EGC (Employee Generated Content. זהו תוכן שנוצר ומשותף על ידי עובדים ברשתות חברתיות, והדרך שבה עובדים מספרים לכל האנשים ברשת החברתית שלהם איך זה לעבוד בחברה. כארגון, אתם יכולים לשתף את התוכן הזה גם בעמודי הרשתות החברתיות של החברה או בעמודי הקריירה שלכם, כדי לוודא שהם מקבלים חשיפה רחבה של כל מי שעוקב אחרי החשבונות שלכם (וכדי למשוך עוד עוקבים). לפי המדידה שעורכים WeddingWire אצלם, התוכן הזה יוצר  את הביצועים הכי טובים מכל תוכן אחר שהם משתפים. העניין עם תוכן כזה, הוא לתת לעובדים מידע וגם ליצור אצלם חשק ומוטיבציה לשתף תוכן מהעבודה.

אז איך עושים את זה?

ב- WeddingWire עושים את זה בשתי דרכים: במהלך תהליך הקליטה של עובד חדש הם משלבים מסרים אסטרטגיים לגבי פעילות במדיה חברתית. ככה עובדים יודעים שהחברה רוצה שישתפו בחוויות שלהם מהעבודה במדיה החברתית והם גם מקבלים מידע איך לעשות את זה כמו למשל מהו ה # הארגוני (ואם אין לכם כזה, זה הזמן ליצור – בדרך כלל lifeatXXX#), משתפים בדוגמאות של סוגי תוכן שעובדים בארגון יצרו ושיתפו בעבר כדי לתת להם השראה ורעיונות שאולי ירצו להשתמש בהם ומעודדים עובדים לעקוב אחריהם כדי שיוכלו לעקוב אחריהם בחזרה.

הגישה השניה של צוות מיתוג המעסיק הארגוני (כן… באמריקה יש צוותים ומחלקות כאלה כבר שנים), היא להתמקד בחווית העובד. הם משקיעים הרבה באירועים שייצרו מוטיבציה אצל העובדים לשתף במה שקורה להם בעבודה. אם תחשבו על הארגון שלכם, תבינו שיש עשרות אירועים ופעילויות שמייצרות הזדמנויות לחלוק חוויות – מארועי רווחה וקידום בריאות למיניהם, הישגים ארגוניים, וסתם אוירה, צוות ועוד. העניין הוא לעורר מודעות ודרייב אצל העובדים לשתף בחוויות האלה במדיה החברתית.

אז הנה כמה דוגמאות פשוטות ומעולות של -WeddingWire של תוכן שעובדים יצרו ושיתפו. שימו לב גם לאמירה האישית של העובד בכל פוסט – זה משהו שעושה את ההבדל!

  1. מסיבה לחגיגת הדרוג של "המקום שהכי טוב לעבוד בו": דירגו אתכם ב'יפים ונחשקים' של מקומות העבודה? ספרו לעולם כמה אתם גאים! ב -WeddingWire הביאו תא צילום של 360 מעלות שאיפשר לעובדים לשתף קטעי וידאו במדיה החברתית.

משתפים זכיה בדרוג מקומות עבודה lifeatweddingwire#

2. חגיגה של ימי שנה בעבודה: אתם מציינים את ימי השנה של עובדים? זה משהו שאפשר ליצור תוכן נחמד סביבו. ב -WeddingWire מקשטים את השולחן של העובדים עם בלון של מספר השנים של העובד בחברה. לרגל שנת עבודה מקבלים העובדים גם קפוצ'ון ממותג של   WeddingWire שמופיע אחר כך במגוון תמונות במדיה החברתית.

חוגגים ימי שנה בעבודה

3. יום 'הביאו את הילדים לעבודה': אירועים שמשקפים שילוב של עבודה ומשפחה נותנים הצצה מצויינת לתרבות הארגונית שלכם. ב-WeddingWire בנו יום סביב נושא של טיסות וכך נתנו גם ביטוי לגלובליזציה שלהם כשעשרות ילדים 'טסו' במשרדים שלהם ברחבי העולם. אפשר לראות שנתנו כאן ביטוי ליום כזה אפילו בלי שילדים מופיעים בתמונה.

מביאים את הילדים לעבודה

4. חגים ואירועים מיוחדים: אין כמעט ארגון בארץ שלא מציין חגים בצורה חוויתית לעובדים. זה יכול להיות אירוע (או תחרות) עוגות גבינה בשבועות, אירוע תחפושות בפורים או כל דבר אחר. לפעמים גם יש פינוקים כדי לחגוג הישגים והצלחות ואז מקבל את פניהם של העובדים קיר דונאטס או כל דבר אחר. ב-WeddingWire ערכו תחרות הדלעת המקושטת בהאלווין שמצטלמת מעולה במדיה חברתית.

חוגגים חגים

5. זרקור על היום-יום: כדי ליצור רגעים שעובדים רוצים לשתף במדיה חברתית, לא צריך להיות ממוקדים רק באירועים. אפשר לעשות קמפיינים פנים ארגוניים כדי לעודד אנשים לשתף ברגעים היומיומיים, הרגילים בעבודה שלהם. WeddingWire יזמו קמפיין שנראה "Love Where You Work"(תוכן שהועלה תחת LWYW#). הם ראיינו וצילמו עובדים מכל מיני עיסוקים שסיפרו  מה הדבר שהם הכי אוהבים בלעבוד בחברה. התוצאה: סרטון פשוט ומגניב שנותן הצצה אותנטית למותג המעסיק ולסביבת העבודה (אם בא לכם לראות, הכנסו לאינסטגרם).

LWYW#

אז אלו תוצאות הפיקו WeddingWire? ראשית, הם מספרים, הם שומעים יותר ויותר שהסיבה שאנשים הגישו מועמדות לחברה היא בגלל פוסטים שראו ברשתות החברתיות, נחשפו ונמשכו לתרבות שלהם וחשבו שזה נראה כמו מקום נהדר לעבוד בו. הם התחילו לעקוב אחרי הדברים גם בצורה יותר מדידה באמצעות לינקים מפוסטים באינסטגרם לאתר הקריירה. זה מראה להם כמה אנשים עוברים ישר מהאינסטרגם לאתר הקריירה ומה הם עושים כשהם שם.

ברתימה של האנשים הנכונים (ואפשר להתחיל בפיילוט של כמה עשרות), מיקוד שלהם במותג המעסיק, הגברת מודעוׂת וקצת יצירתיות, תראו שהעובדים שלכם יכולים לעשות נפלאות ככוח שיווקי לגיוס.

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail