לפני כמה חודשים ביקשנו חברות מהדובר של אינטל ישראל. האמת היא שדוברים של ארגונים הם פחות הברנז'ה הטבעית שלנו, אבל לא יכולנו שלא להתפעל מהנוכחות המדהימה של מיתוג המעסיק בפעילות הדוברות של אינטל.

אינטל היא אחת החלוצות של הגיוס השיווקי: בשנת 2009 היא היתה המעסיק השישי בגודלו בעולם בתחום התוכנה, אבל בשוק התעסוקה בארה"ב, היא נתפסה עדיין כיצרנית חומרה וכחברה ותיקה ושמרנית – תדמית שהקשתה עליה למשוך מהנדסי תוכנה מן השורה הראשונה. אינטל יצאה אז – בפעם הראשונה ב-40 שנים – בקמפיין שיווק שממוקד במותג מעסיק ובעובדים. היא הציגה את עצמה כמקום עבודה דינמי ומלהיב לאוכלוסיית מהנדסי התוכנה, והשתמשה במדיה חברתית ותוכן שיווקי, כדי להגיע למועמדים באופן ישיר ולנהל איתם דיאלוג. אינטל הבינה כנראה כבר אז, שהמוניטין שלהם בשוק העבודה הוא חלק חלק בלתי נפרד ממותג-העל שלהם. מאז ועד היום-גם בישראל, אפשר לראות שמיתוג מעסיק הפך לחלק בלתי נפרד מהמסרים השיווקים של הדוברות של אינטל.

בפוסטים של אינטל ישראל אפשר ללמוד על טכנולוגיה, מתקנים חדשניים, הישגים, מינויים ניהוליים בכירים, וגם על איך זה לעבוד באינטל: כמה מגניב לעבוד במקום חדשני, באלו תחומים הם עוסקים, לקבל הצצה לסביבת העבודה שלהם ולפגוש את האנשים. הם משקיעים המון ברעיונאות (וניכר שגם משאבים ניכרים בלא מעט סרטונים) תוך מיקוד בקהל היעד שהם מנסים לגייס, והעובדים שלהם שותפים פעילים בסרטונים משעשעים.

גם לכימאים מעניין באינטל

מסקרנים דיזיינרים עם טכנלוגיה מתקדמת

הצוות הסודי של אינטל - Team Core

מנסיון שלנו עם לקוחות וגם מסיפורים של אחרים בעולם, אנחנו יודעים שעבודה משותפת עם מחלקת השיווק בארגון היא עדיין אחד מהאתגרים של מחלקות משאבי אנוש. למה? כי מחלקות השיווק חיות ונושמות את המותג וממוקדות בלקוחות. הן נמצאות בלב העניינים, נמדדות ללא הרף ומנהלות תקציבי ענק. פתאום מגיעים החבר'ה מהגיוס ומנסים להדחף להן לקמפיינים, לרשתות החברתיות, ולמילות החיפוש עם "מותג המעסיק הזה שלהן".

עבור הגיוס, הפלטפורמות השיווקיות יכולות להיות מכרה זהב: תארו לכם אתר חברה  או עמוד פייסבוק שיש בו טראפיק של עשרות ומאות אלפי לקוחות. בחלק מהארגונים הללו כל לקוח עשוי להיות מועמד פוטנציאלי, ולכן שימוש בפטלפורמות האלה גם בתחום הגיוס, היא חשיפה מדהימה של מותג המעסיק כדי לבנות מונטין של הארגון גם כמקום מעולה לעבוד בו.

בשנים האחרונות רואים התפתחות הדרגתית בשיתופי הפעולה בין המחלקות. מחלקות השיווק בישראל מתחילות להבין כי חלק מהתפקיד שלהן הוא לטפח גם את מותג המעסיק של הארגון. דוגמה נהדרת ראינו בסודה סטרים: כש"ההר" ממשחקי הכס עשה עבורם קמפיין למוצר שלהם, הם השכילו למנף את העניין גם לטובת סרטון גיוס. מי לא השכילו לעשות מהלך כזה? רבים וטובים וביניהם NICE שכנראה השקיעו משאבים לא מועטים בקמפיין עם השף גורדון רמזי המפורסם. את הקונספט המשעשע שממוקד בשלמות חסרת פשרות של המוצרים של NICE. הם יכלו למנף גם לתחום הגיוס. חבל.

שיתופי פעולה עם השיווק יכולים להתחיל בקטן. בפוסטים עם תוכן ייעודי לגיוס ברשתות החברתיות, במינוף אירועים שיווקיים גם לצרכי גיוס, בהוספה של מילות חיפוש רלוונטיות לקידום ממומן ואורגני של תחום הגיוס בגוגל ואפילו בעיצוב חומרים שיווקיים.

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail