בין זום לזום בתוך טירוף מציאות הקורונה, לקחנו נשימה כדי להסתכל על הרפתקאות עשרת החודשים האחרונים אצלנו בצ'וייסס, שבה נאלצנו  כמו שאר המדינה והעולם, להתנהל בתוך מגבלות הקורונה ועם זאת, זכינו להמשיך בעשייה משותפת – הפעם 'מרפק למרפק' עם לקוחות נמרצים.

בתקופה המשברית שעוברת על המשק מאז מרץ האחרון, יצא לנו לשמוע פה ושם אמירות כמו "העובדים שלנו לא זזים מהכסא", "אנחנו לא מגייסים כמו פעם ולכן לא צריכים לשווק את עצמנו", "השוק מוצף במועמדים". אמירות כאלה הן טעות תפיסתית. מיתוג מעסיק הוא מרתון ולא ספרינט ולכן אתר קריירה, שהוא אחד מהכלים התשתיתיים למיתוג מעסיק, עוזר לכם לבנות מוניטין כמעסיק, מספק מידע למועמדים פוטנצאלים ומשמש כחלון הראווה שלכם בכל התקופות – המוצפות (לכאורה) וגם המאתגרות גיוסית.

הקורונה תפסה את צוות צ'וייסס בעיצומו של פרוייקט להקמת 3 אתרי קריירה למותגים של ש.ל.ה – כללית סמייל, כללית אסתטיקה וכללית רפואה משלימה, זאת אחרי שסיימנו את התהליך האבחוני של פיצוח מותג המעסיק.

כדי לענות על השאלות: מהם היתרונות של כל אחד מהארגונים כמעסיק – מה מייחד אותם כמקום עבודה ולמה כדאי לבוא לעבוד דווקא אצלם, ניתחנו המון חומרים ארגוניים וראיינו עשרות עובדים, מנהלים ופונקציות מקצועיות. לדעתנו, כאן אין תחליף למפגש פנים אל פנים בסביבת העבודה – במקרה שלנו במרפאות עצמן. לשמחתנו, את המפגשים האלה עוד זכינו לעשות כאנשים חופשיים נטולי מסכות ואלכוג'ל.

פרויקט בחירום – נלחמים או בורחים?  

אם עדיין לא התנסתם בהקמת אתר קריירה בארגון שלכם, חשוב לדעת שהקמת אתר כזה כוללת ארכיטקטורה שמייחדת אתרי קריירה, עיצוב, תכנות וכמובן – כתיבת תוכן.  התוכן הוא חלק מרכזי וקריטי באתר. הוא נועד לספר את הסיפור הייחודי של הארגון (במקרה הזה שלושה ארגונים/ מותגים), ולתת הצצה אותנטית לחווית העבודה, דרך היכרות עם עובדים ומנהלים במגוון תפקידים.

הסיפורים המעניינים והמרגשים (שנמצאים תמיד בכל ארגון, אם תהיתם), מועברים באמצעות כתבות עיתונאיות קלילות, סרטוני וידאו, צילומים של עובדים בסביבת העבודה, ציטוטים ועוד. אגב, חשוב לציין שהתוכן השיווקי משמש לא רק את אתר הקריירה, אלא גם מגוון פלטפורמות גיוסיות ופנים ארגוניות אחרות, כולל רשתות חברתיות.

גם בימי רגיעה, הקמת אתר קריירה הוא פרויקט מורכב שדורש התגייסות ארגונית ושיתוף פעולה בין פונקציות ארגוניות רבות – משאבי אנוש, שיווק, מערכות מידע, מנהלים בשטח שמסייעים באיתור ורתימה של מרואיינים מתאימים ועוד. אז מה עושים כשנמצאים בעיצומו של פרוייקט שכזה, בארגון רפואי שנאלץ לסגור את המרפאות או לעבוד במתכונת קורונה, כשאלפי עובדים נמצאים בחל״ת ותשומת הלב הארגונית מופנית, באופן טבעי, לניהול משבר? שאלה טובה!

אז בכנות, קל זה לא היה. אבל נוכחנו לגלות שגם בנקודה כזו, באים לידי ביטוי מאפיינים של מותג המעסיק: עד כמה הארגון מסתכל רחוק, משנה טקטיקה אבל שומר על האסטרטגיה, עד כמה הוא Doer שדווקא מנצל הפוגה כדי לקדם דברים עד כמה שניתן, יוזם ופתוח לפתרונות יצירתיים, מגלה גמישות ומצליח לרתום את העובדים לשתף פעולה גם בזמנים לא אופטימיליים (בלשון המעטה…).

העובדה שהיינו בעיצומו של הפרוייקט, דווקא סייעה בדרייב להמשיך ולקדם אותו. את ימי הצילום לסרטונים הצלחנו לבצע ממש ברגע האחרון לפני הסגר הראשון. כרשת בפריסה ארצית, המצולמים שלנו בסרטונים – עובדים ממרפאות בכל הארץ – עשו מאמץ והגיעו לאתר הצילום, ובשלושת המותגים עשו שמיניות באויר כדי לפנות בשבילנו חדרי טיפול לצילומים.

עם צוות הפקה מנצח שעובד איתנו כבר שנים ולקוח נחוש לצדנו, התגברנו על כל האתגרים, אילתרנו ניצבים ואפילו שינענו אונליין ציוד ממרפאות אחרות. את העריכה כבר עשינו עמוק בתוך הסגר ולמרות שידענו שהנסיבות יביאו לדחייה בעליה לאויר, המשכנו הכל לפי התכנית. התוצאה: 4 סרטונים עבור כל אחד מהארגונים בהם נעשה שימוש באתר הקריירה, ברשתות חברתיות, בתהליך הגיוס ועוד

מאחורי הקלעים של סרטוני הקריירה

עכשיו מצאנו את עצמנו במשימת כתיבת התוכן. עובדי ארגונים בתחום הבריאות – צוותי רפואת שיניים, מטפלים של רפואה משלימה וגם רופאים ומטפלים בתחומי האסתיקה, נאלצו להפסיק את הפעילות בעקבות דרישות רגולטוריות וכמובן, ההכרח לשמור על בריאותם. היה ברור לכולנו שזה לא זמן מתאים לפנות לעובדים כדי לראיין אותם. בתוך חוסר הודאות של הסגר הראשון, בבית עם הילדים, שיח על חווית העבודה הרגילה היה פשוט מנותק מהמציאות. אז עצרנו. וחיכינו.

עברו כמה שבועות עד התבהרות המצב וחזרה של שלושת הארגונים לשיגרה אחרת – שיגרת קורונה. בשיגרה החדשה הזו, הסתערנו על המשימה והצלחנו לראיין (80!) עובדים. במאגר התוכן העשיר שנבנה, ניתן להשתמש בכל הפלטפורמות הגיוסיות של הארגון.

אותנטיות מנצחת

אחת מאבני היסוד של הגיוס השיווקי היא אותנטיות. אין ספור דוגמאות ברחבי העולם מראות שכדי לתת הצצה אמיתית לארגון, שימוש בתמונות 'דוגמנות' כמו שאנחנו קוראים להן (מאגר תמונות קנוי), נוגד את כל המטרה של הצגת חווית עבודה אמיתית באמצעות עובדים אמיתיים ובסביבת עבודה אמיתית.

בתהליך הקמת אתר קריירה בימי שיגרה, נערכים ימי צילומים מקצועיים באתרי החברה. אלה צילומי שטח וגם סטודיו בהם משתתפים המרואיינים ועובדים רבים נוספים. מעבר לצורך הפונקציונאלי בצילומים, יש בהם אלמנט של 'חגיגה': עשרות העובדים שמשמשים כפריזנטורים של הארגון מרגישים כמו סלבס, מנהלי האתרים המצולמים גאים לייצג את הארגון ובכלל – לא כל יום עובדים זוכים לפינוק של צילומים מקצועיים. לצערנו, בתקופה זו, כל זה היה מחוץ לתחום. מעבר למגבלות המחמירות להיכנס למרפאות, לא היה טעם לצלם עובדים שמכוסים מכף רגל ועד ראש במיגון קורונה.

אז מה עשינו? סיכמנו שאת ימי הצילום נדחה, אבל לא הסכמנו לוותר על האותנטיות, גם אם התמונות תהיינה מצומצמות בצורה דרמטית ולא באיכות אליה אנחנו רגילים. הצלחנו להשתמש בתמונות מימי הצילום של הסרטונים, בנינו הנחיות לצילום עצמי של עובדים וביקשנו מהם להצטלם לבד. ממש אספנו תמונה לתמונה.

במבחן התוצאה – במגבלות התקופה בהחלט הצלחנו לעמוד במשימת האותנטיות והייצוגיות של האתרים. הצילומים יתקיימו ברגע שהקורונה תאפשר וישדרגו את האתרים – אנחנו בטוחים.

היינו עדים לכך שגם בזמנים לא אופטימיליים באים לידי ביטוי מאפיינים של מותג המעסיק: עד כמה הארגון מסתכל רחוק, יוזם ופתוח לפתרונות יצירתיים, עד כמה הוא Doer ומצליח לרתום את העובדים לשתף פעולה

היום אנחנו נרגשים וגאים לבשר שעלינו לאויר! מועמדים בכל אחד מהעיסוקים המרכזיים של כל ארגון, יוכלו "לפגוש" עובדים של כללית סמייל, כללית אסתטיקה או כללית רפואה משלימה, לשמוע על חווית העבודה ולהתרשם מסביבת העבודה, להבין האם הם מתאימים לארגון ולשפר את איכות המועמדים שארגון מקבל.

כתבנו לא מעט על חשיבותו של אתר קריירה, אבל מה שבאמת נחשב הם תוצאות מרשימות של אתרי קריירה שכבר פועלים לאורך תקופה – כמו אלה שלקוחות מלקוח שלנו: כשכמות הכניסות לאתר הקריירה מגיעה ל- 130,000 בשנה, וחשוב מכל – כשאתר הקריירה מוביל לגידול דרמטי וצומח מ-12% מכמות הגיוסים שמתבצעים ברשת לפני הקמתו ל-49% (!) גם אנחנו וגם הלקוח מרגישים שההשקעה השתלמה – ובגדול.

לסיכום, אם תמיד אנחנו מתרגשים להשיק אתרי קריירה חדשים, במקרה של כללית סמייל, כללית אסתטיקה וכללית רפואה משלימה אנחנו באמת מרגישים – ביחד עם צוות משאבי אנוש של הארגון, מערכות מידע, המתכנתים, המעצבים, אנשי התוכן וכל העובדים והמנהלים שנרתמו למשימה – כמו גיבורי-על, או יותר נכון – גיבורי-על-קורונה :-). מזמינים אתכם לתת הצצה ולהנות!

השותפים שלנו: עיצוב: שנורקל, תיכנות: MLY, כתיבת תוכן שיווקי: פאבלישרס, סרטונים: אינטרויזיה, אפיון חווית משתמש: לירון עוז הררי

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail