בארה"ב שוק העבודה נמצא עמוק בחקר טקטיקות למיתוג מעסיק בקרב דור ה-Z – ה'בשר הטרי' בשוק העבודה. אז אם אתם עדיין לא שם, 'ספר הרעיונות' החדש של Rally Recruitment Marketing הוא ממש בשבילכם!

3 השאלות המרכזיות שמעניינות את המעסיקים היום:

  1. מה בני דור ה-Z מחפשים כשהם מחליטים אם להגיש מועמדות למשרה או להתמחוּת.
  2. באלו פלטפורמות הם משתמשים כדי להכיר חברות ומעסיקים.
  3. איזה תוכן הכי עובד כדי למשוך את תשומת ליבם.

לפני הכל, כמה דברים שכדאי לכם לדעת על דור ה-Z:

  • הם הדור הראשון של Digital Natives: בעוד שדור ה-Y נחשבים "החלוצים הדיגיטלים" שחוו את התפוצצות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות, דור ה-Z (ילידי 1997-2012) נולדו לתוך עולם של שיא חדשנות טכנולוגית.
  • עוד לפני הקורונה, דור ה-Z גדלו בתקופה של כלכלה במיתון ולמדו מההורים (בני דור ה-X), שהם צריכים להלחם על מה ששלהם ושלא כל כך פשוט להשיג עבודה ולהצליח בה. גם מגיפת הקורונה עיצבה מחדש את העולם החברתי, הפוליטי והכלכלי והציבה אותם מול עתיד של חוסר ודאות. ככאלה בני דור ה-Z ראליסטיים, מעשיים, ממוקדים ומחפשים קריירה שמציעה יציבות וודאות.
  • כלקוחות, בני דור ה-Z עושים החלטות רכישה מחושבות שמסתמכות על פיקחוּת טכנולוגית ועל הרשתות החברתיות שלהם. הפרגמטיות שלהם מובילה אותם לחקור ולהעריך מגוון אפשרוית לפני שהם מחליטים על מוצר, והם מושפעים יותר מהמלצות של יוזרים אמיתיים ולא של מפורסמים. אפשר לצפות שההעדפות האלה ישפיעו גם על חיפוש העבודה שלהם.
  • כ-75% מבני דור ה-Z משתמשים לרוב בטלפון חכם על פני מחשב ומכשירים אחרים.
  • מחקרים בארה"ב מראים כי הם בדרך להיות הדור הכי מלומד וגם הכי מגוון מבחינה אתנית.

אז איך תצליחו למשוך את תשומת ליבו של דור ה-Z?

משקיעים בתוכן וידאו? אל תשכחו את האודיו! 52% של טאלנטים בתחילת דרכם מדרגים אודיו כעדיפות ראשונה בצריכת המידע שלהם ו-78% מדרגים אותו בשלישיה הראשונה. פודקאסטים הם פלטפורמה מאוד פופולארית וגם הגיונית כשחושבים על סדר היום של סטודנטים שמבלים הרבה זמן בנסיעות ובהליכה בקמפוס. לא הרבה מעסיקים משקיעים באודיו עדיין, אבל זו דרך מצויינת לפגוש את דור ה-Z במקום שבו הם נמצאים בכל מקרה. דוגמה כזו היא סדרת הפודקאסטים בנושא קריירה של Spotify שמשתמשים (מן הסתם) בפלטפורמה שלהם כדי לקדם את מותג המעסיק שלהם. בסדרה The GreenRoom המארחים (אנשי משאבי אנוש אם תהיתם) משוחחים עם בעלי תפקידים שונים בפרקים של 12-35 דקות, ונותנים הצצה של מה זה להיות "חבר להקה" (כלומר עובד) בספוטיפיי.

חברו אותם עם עובדים צעירים: 87% מדור ה-Z מעדיפים לשמוע על החברה שלכם ממישהו שמבוגר מהם בפחות מ-5 שנים. מכיוון שכבר בתחילת דרכם הם מחפשים יציבות וביטחון בקריירה שלהם, הם רוצים להבין איך הקריירה שלהם תרָאה בעתיד הלא מאוד רחוק. חיבור שלהם עם עובדים שהיו בנעליים שלהם לא מזמן, בונה אמון עם הקהל הזה. אגב, מהנסיון שלנו זהו כלל נכון לגבי קהלים רבים: אנשים מחפשים אנשים ש'דומים להם' ולכן כדאי לעשות שימוש נכון בשגרירים שלכם שיספרו על הארגון, התפקיד וחווית העבודה שלהם באמצעות סרטונים קצרים שמופצים ברשתות חברתיות רלוונטיות, באתר הקריירה, במיילים והודעות למועמדים ועוד.

דברו איתם! כשאתם עורכים מפגש וירטואלי עם בני דור ה-Z, וותרו על הפורמליות, על מצגות הפאוור-פוינט והרצאות מובנות. 74% מבני דור ה-Z  מעדיפים ללמוד עליכם ושתלמדו עליהם בדרך לא רשמית, ולכן מפגשים ושיחות גיוס צריכים להתמקד בבניית יחסים אותנטיים. הדרך הכי טובה לעשות היא פשוט לערוך שיחה.

דאגו לסוגים שונים של תקשורת כדי להעביר את המסרים הנכונים, במקום הנכון: נתונים מדידים יעזרו לכם להבין אלו פלטפורמות עובדות הכי טוב עם דור ה-Z. סטודנטים מעדיפים לקבל מידע ישיר ממעסיקים באמצעות ערוצי תקשורת מסורתיים כמו מייל, לינקדאין ופלטפומות סורסינג נוספות. לעומת זאת, כאשר הם עושים מחקר על חברה, 81% אומרים שהם מסתכלים על רשתות חברתיות כמו אינסטגרם, טיק טוק וטוויטר.

שימו זרקור על האנשים שלכם: 56% של הסטודנטים אומרים שהם מתעניינים במי שעובד בחברה לא פחות מבתחום העיסוק שלה. בסופו של דבר העובדים שלכם מבלים בעבודה לפחות שליש מהיום, אז ברור שהם רוצים לדעת שהם עובדים עם אנשים שנעים ומעניין להם לעבוד איתם.

הפודקאסט של Spotify - גם אתם יכולים!

איזה תוכן בני ה-Z מחפשים?

התוכן והתקשורת שימשכו ויחברו את ה-Zים, שונים מכל סוג של גיוס שיווקי שאתם עושים – החל מהפלטפורמות בהן הם משתמשים, טון הדיבור ועד מה שמניע אותם לפעולה. נתונים שנאספו מ 1.2 מליון סטודנטים ובוגרים בשנה האחרונה, נותנים הצצה לשאלות המרכזיות של דור ה-Z למעסיקים וגם לטיפים של Rally לגבי התוכן שכדאי לכם לספק להם.

איך להשתמש בלינקדאין וברשתות אחרות בחיפוש העבודה שלי? מהן הדרכים הכי טובות לפנות למגייסים?

לא רק חברות ומגייסים יוצרים תוכן במדיה החברתית כדי למשוך מועמדים לארגון. טאלנטים בתחילת דרכם מתחרים על תשומת הלב של אותן חברות ואותם מגייסים! הם רוצים להבין מה לשפר בפרופיל הלינקדאין שלהם, מה לפרסם שם כדי למשוך את תשומת הלב של המגייסים, איך להשתמש ברשת הבוגרים של המוסד הלימודי שלהם ועוד. מענה על השאלות שלהם לא רק מחזק את מותג המעסיק שלכם (ככאלה שאיכפת להם לגבי ההצלחה שלהם), אלא גם יעזור לכם בשיפור איכות המועמדים. אפשר ליצר סרטון של מגייס שעובר על פרופיל לינקדאין ומדבר על מה טוב ומה ומה דורש שיפור.

סטודנטים ועובדים בתחילת דרכם גם רוצים להבין מהן הפלטפורמות היעילות ליצור קשר אתכם ועם מנהלים מגייסים אצלכם בחברה. מעבר לדוא"ל ולינקדאין בני דור ה-Z פעילים באינסטגרם, טוויטר ורשתות חברתית אחרות. כדאי להשתמש בהן בקשר איתם וגם לבסס בערוצים האלה נוכחות של מותג המעסיק.

כדי למשוך אותם אתם יכולים לקחת דוגמה של מסר ממועמד שבלט מבחינתכם ולספר למה זה משך את תשומת לבכם. אפשר לעשות את זה בסרטון קצר, בצילום מסך בליווי הסבר (בלי פרטי המועמד כמובן) או בראיון קצר עם מועמד שעשה את זה בהצלחה.

מה סוגי המשרות בתעשייה שלכם?

רבים מהסטודנטים והבוגרים הצעירים לא נחשפו עדיין לארגונים. הם היו אולי בהתמחות או בעבודה זמנית, אבל לא מכירים את כל תחומי העיסוק בחברה ואיך הכישורים והנסיון שלהם יכולים להתרגם לתפקידים פוטנציאליים. זה בדיוק המקום שבו התוכן שלכם קריטי כדי לעזור להם לדמיין את עצמם עובדים בארגון שלכם ובעיקר – להבין איך הם יכולים להשפיע. אפשר ליצור סרטונים קצרים של עובדים שמספרים מה הם למדו ואיך זה מתרגם (או לא) למה שהם עושים בחברה, וגם לשלב תיאורים של המחלקות באתר הקריירה שלכם.

מה המשמעות של תפקיד X או Y ומה אעשה כל יום?

מועמדים אוהבים תוכן של "יום בחיי" וזה נכון במיוחד עבור דור ה-Z. בעוד שמועמדים אולי שמעו על  התפקיד 'אנליסט' ואולי אפילו מבינים מהו, הצעירים כנראה לא יודעים מה זה אומר בארגון שלכם. הסבר אמיתי על התפקיד ותוכן וידאו (מקצועי או צילום עצמי) של "יום בחיי", מאוד עוזר בתיאום ציפיות.

איך אני יכול להפיק את המירב מהלימודים שלי?

בתנאי הכלכלה שעדיין מתאוששים, בוגרים רבים עשויים לגלות ששוק העבודה הוא לא בדיוק מה שציפו לו. לכן סטודנטים רוצים לדעת מה הם צריכים לעשות עכשיו כדי לקדם את עצמם להצלחה. אתם יכולים לראיין עם העובדים הצעירים שלכם ולספק תוכן לגבי סוג הלימודים והמוסדות, אלו קורסים כדאי להם לבחור, איזו התמחות מוסיפה לרזומה שלהם ועוד.

התוכן והתקשורת שימשכו ויחברו סטודנטים וטאנלטים בתחילת דרכם, שונים – החל מהפלטפורמות בהן הם משתמשים, טון הדיבור ועד מה שמניע אותם לפעולה

איך ליצר נטוורקינג?

סטודנטים ובוגרים חדשים מבינים שהדרך הכי טובה למצוא עבודה היא באמצעות נטוורקינג והם מחפשים טיפים לגבי טקטיקות ליצירת קשרים בעיקר עם סטודנטים אחרים, בוגרים, מרצים ואנשים מהארגון שלכם. יעזור להם תוכן שמדגים איך לפתח קשרים בלינקדאין, כולל למשל דוגמה של הודעת פניה שתגרום למישהו להגיב.

מה התרבות הארגונית שלכם?

כמועמדים, דור ה-Z  רוצים להכיר את התרבות הארגונית שלכם כמו למשל: איך נראה היום-יום שלכם, איך אתם חוגגים הצלחות, באלו תחומי מעורבות חברתית והתנדבות אתם מעורבים. אתר הקריירה והרשתות החברתיות שלכם משחקים תפקיד משמעותי בתקשור אותנטי של התרבות והיום יום שלכם, ואפשר לעשות זאת עם סרטונים קצרים (ה-Zים מתחברים גם לסרטוני טלפון פשוטים), פודקסטים וכתבות שמספרות או מסופרות על ידי העובדים.

איך להתבלט עם קורות החיים שלי? מתי לפנות שוב למגייס? מה יעזור לי להצליח בראיון?

חשוב שיהיו באתר הקריירה שלכם מקורות מידע (וידאו/ כתבה/ מידע/ פודקאסט) לגבי תהליך הגיוס, הציפיות מהמועמדים, אפשרויות יצירת קשר עם המגייסים שלכם ואפילו טיפים לכתיבת קו"ח למועמדים עם מעט מאוד (אם בכלל) נסיון מקצועי. אתם יכולים לתת טיפים של "עשה ואל תעשה", לארח מפגש LIVE עם אחד המגייסים שלכם ולצרף מידע במיילים אוטומטיים שנשלחים למועמדים במהלך התהליך.

ראיון הוא החלק היותר מלחיץ של חיפוש העבודה, בעיקר עבור צעירים פחות מנוסים. אם אתם רוצים שבני דור ה-Z  יצליחו כאן, צרו עבורם תוכן עם טיפים של הכנה לראיון. למשל: אלו שאלות כדאי להם לשאול, איך להתכונן לשאלות שהם נשאלים, איך מתנהל ראיון וירטואלי, ואפילו איך להתלבש. אפשר לשלוח את הטיפים האלה למועמדים שלכם שבוע לפני הראיון.

אחד הדברים שמבדלים את אסטרטגיית מיתוג המעסיק של חברת Intuit, הוא המיתוג האישי של המגייסים שלהם. הם הפכו ל'אושיות' בפלטפורמות בהן נמצאים בני דור ה-Z כמו אינסטגרם, טיקטוק, Clubhouse וחלקם אפילו השיקו פודקסט אישי שבו הם חולקים טיפים לגבי כתיבת קו"ח, הכנה לראיון, היום הראשון לעבודה.

*את ה- Ideabook המלא אפשר למצוא באתר של Rally RM.

שתף:
FacebookWhatsAppLinkedInEmail